Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

29. Ответственность и право. Выражение согласия (Шванёва Е.В.)

Текст урока

  • Конспект

     Шванева Евгения Викторовна, 
    учитель английского языка высшей категории 
    МОАУ «СОШ № 1 имени А.С. Макаренко г. Орска», 
    
    Название предмета: английский язык
    Класс: 11
    УМК: Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012
    Уровень обучения: базовый
    Тема урока: Ответственность и право. Выражения сожаления.
    Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 13 часов
    Место урока в системе уроков по теме: четвертый
    Цель урока: совершенствование речевых навыков по теме, развитие умений применять полученные знания в ситуациях реального общения
    Задачи урока:
    - расширять знания учащихся по теме; формировать навыки самостоятельного решения коммуникативных задач
    - развить способности осуществлять продуктивные речевые действия
    - воспитывать уважительное отношения к иноязычной культуре
    Планируемые результаты: формирование иноязычной коммуникативной компетенции
    Техническое обеспечение: Интернет, доска, проектор
    Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение: раздаточный материал с диалогом и электронным письмом.
    
    Содержание урока:
    I. Организационный момент.
    II. Фонетическая зарядка. Звуки [ θ ] и [ ð ]
    These brothers bathe with those brothers,
    Those brothers bathe with these brothers.
    If these brothers didn’t bathe with those brothers,
    Would those brothers bathe with these brothers?
    
    His fifth birthday is on Thursday the thirty-first.
    
    III. Warm-up. 
    T: Look at the blackboard. There different word here. Divide them into 2 columns – NOUN and ADJ and mark their endings. (письменный опрос у доски)
    
     Criminal  robber  healthy  mugging  robbery  witness  imprisonment  lifeless  investigation  illegal  unlawful  announcement aggressive lawyer  guilty  shoplifter  respectful  responsibility  
    
    Nouns                                                  Adjectives
    
    IV. Основная часть урока. Look at the blackboard.
    1. постановка целей и задач урока
    
    T: There are some notions here that will help you to define our aims for this lesson. What will you do during the lesson (Ss answer)
    2. Describing a picture according to the plan (в рамках подготовки к ЕГЭ)
    Task 3. Imagine that you are showing your photo album to your friend. Choose one photo to present to your friend.
    You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously. In your talk remember to speak about:   
     -when you took the photo
    -what/who is in the photo
    -what is happening
    -why you took the photo  
    -why you decided to show the picture to your friend
    
    
          
              
    V. Динамическая пауза (зарядка для глаз).
    VI. Everyday English. Expressing regret.
    1. работа с таблицей ex.9 p. 49 (T explains everything)
    2. составление мини диалогов по схеме EXPRESSING REGRET – RESPONDING (работа в парах)
    3. ex. 10 p. 49; T: Talk to Miss Yates and apologise for your misbehavior last lesson. 
    
    Adam: Miss Yates!
    Miss Yates: Yes, Adam?
    Adam: I just wanted to apologise for my behavior in class earlier.
    Miss Yates: You mean about not paying attention to a single word I said?
    Adam: I’m sorry. I don’t know why I kept talking all the time. I realise that I made it impossible for the other students to concentrate on the lesson.
    Miss Yates: Yes, it is hard to study when there’s a lot of noise in the class!
    Adam: I promise I’ll try to listen better in future.
    Miss Yates: That would be helpful. You know, you could do well in the exam if you tried a little harder
    Adam: Do you really think so?
    Miss Yates: Of course, I do. You’re a smart boy, Adam.
    Adam: Thanks, Miss. See you tomorrow.
    Miss Yates: Remember your promise!
    Adam: I will!.
    (ученикам можно предложить образец, на основе которого они составляют свой диалог)
    4. Работа с интернетом (уч-ся прослушивают еще раз с повторением за диктором интонационное звучание выражений сожаления)
    http://audiorazgovornik.ru/anglijskij-razgovornik/frazy-na-anglijskom/izvinenie-sozhalenie
    5. T: you were invited to the party but you really don’t have any time to come. Think of an excuse, write an e-mail letter and apologise for your being absent (можно предложить образец написания электронного письма). Работа выполняется в группе. При взаимопроверке группы обмениваются готовым заданием и оценивают друг друга.
    Hi Kate,
    Kind and inviting as your suggestion is, I regret that I have to decline it this time. Right now, I’ve got a couple of extra things going on at work as well as outside it.
    I do think it would be a very nice idea to get together, but it’s almost impossible for me to do so during the week, because even our regular weekday evenings and Saturdays are busy with a bunch of activities: English classes, homework, volleyball, ballet and cheerleading training.
    Would a Sunday be convenient for you? We can go to the park or museum – it’s up to you to decide. Let me know if you have a better idea! And if a Sunday is not convenient, then how about Monday? I will have some free time after 6PM. Please let me know what you think about it.
    Best!
    VII. Home work: ex.3,4 p.22 (WB)
    VIII. Подведение итогов урока. Рефлексия. 
    
     
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
     
    
    
    
    
     

    Автор(ы): Шванёва Е. В.

    Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.doc

Презентация к уроку