Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

10. Подростки в России (Высоцкая О.В.)

Текст урока

  • Конспект

     
    
    Высоцкая Ольга Викторовна, 
    учитель английского языка,
    МОАУ «СОШ № 43 г. Орска»
    
    
    “ Подростки в России”
    Урок по английскому языку в 11-м классе (общеобразовательная школа: О.В.Афанасьева – Spotlight (Английский в фокусе).
    Уровень обучения: базовый
    Модуль 1 “Взаимоотношения”
    Тема урока: «Подростки в России». (1 час)
    Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 12.
    Место урока в системе уроков по теме:10.
    Цель урока: развитие навыков письменной речи и аудирования, использования лексических единиц при описании внешности и характера человека.
    Задачи урока:
    Воспитательные: воспитание толерантности к иноязычной культуре, применение теоретических знаний на практике, развитие познавательного интереса к предмету.
    Образовательные: знакомство учащихся с возможностями использования информационных технологий и навыков письма. 
    Обучающие: развитие навыков монологической речи, закрепление навыков произношения, аудирования, чтения и перевода текста, формирование языковой компетенции, пополнение активного словарного запаса
    Развивающие: научить умению логически мыслить, развивать монологическую речь, закрепить умение наблюдать, сравнивать, сопоставлять, анализировать, оценивать других, умение работать индивидуально.
    Тип урока: обобщающий урок.
    Оборудование: компьютер, раздаточный материал, учебники, тетради.
      Планируемые результаты: 
    Ученик будет знать:
    - социокультурные реалии при чтении и аудировании в рамках изученного материала.
    Ученик будет уметь:
    - использовать лексику для коммуникации,
    - читать аутентичные тексты (ознакомительное, изучающее, поисковое чтение) по изучаемой теме.
    Пополнение активного словарного запаса (argue, army, average, be responsible, behaviour, blame, body piercing, bullying, cheating, desperate, experience, fighting, have a drug problem, incredible, out of control, physical activity,  play truant,  prison, swearing)
    
    Содержание урока:
    1. Фонетическая зарядка
    Weak and strong stress
    In English, some words in a sentence or phrase are more important than others. Short words like of, for, a, the, and and to are often not important, and they are usually unstressed.
    
    Read and listen to the poem. All the lines have the stress pattern -*-*. This is because the first and the third words are not important.
    
    A jar of jam                         
    A pot of jam
    A slice of ham
    It’s all for me.
    
    A piece of cake
    A loaf of bread
    A glass of milk
    It’s time for bed.
    
    At nine o’clock 
    It’s time for school
    I won’t be late
    ‘Cos I’m not cool.
    
    Put these phrases in the right box. There are two phrases for each box.
    
    A bottle of wine                 some salt and pepper                      a steak for my supper
    A can of Coke                    a packet of butter                            some eggs for breakfast
    A packet of crisps               some fish and chips
    
    A.  -*-*
    B. -*--*-
    C. -*-*-
    D. -*--*
    
    2. Речевая зарядка
    What are typical problems  that young people have?
    Who can help with the problems?
    Is it always best to talk to other people?
    Write down two problems and compare your ideas with a partner.
    
    The teenagers years can be difficult for both children and parents. Why, do you think?What can go wrong? Why do teenagers feel the need to rebel against their parents? 
    
    3. Предтекстовые упражнения
    
    The teenagers years can be difficult for both children and parents. Why, do you think?What can go wrong? Why do teenagers feel the need to rebel against their parents? 
    
    Работа в группах
    Read the actions. Decide which are very bad, and which are not very bad behaviour for a teenager.
    Telling lies    playing truant               arguing with adults      drinking alcohol      stealing    taking drugs    swearing    fighting and bullying     cheating in exams
    
    4.Динамическая минутка.
    Listen to a song by Christina Aguilera, called  The voice within.
    What do you think the problem is? 
    Who is talking to who?
     A parent to a child
    A boyfriend to a girlfriend
    A friend to a friend
    
    5. Работа с текстом. (Самостоятельная работа с использованием раздаточного материала с текстом)
    Read the introduction and the first part of the article about Ned, Emily, and Jamie. Which of the activities in the previous exercise were they guilty of? 
    
    6. Чтение с детальным пониманием.
    Answer the questions
    The brat   camp is also called a ‘behaviour camp’ and a ‘tough therapy camp’. Why?
    Why are the parents so desperate?
    What do they hope will happen?
    What does Ned’s mother think is going to happen to him? Who does she blame?
    Which of the teenagers:
    Is selfish?    Has a negative opinion of life?    Sees hope in the future?
    
    Read the rest of the article. Did you guess what happens at the camp?
    
    7. Проверка понимания текстов.
    Answer the questions
    - In what ways   is life at the camp different   for the teenagers? What can’t they do?
    - What do they learn to do?
    - When can they go home?
    - What were the teenagers’ first experiences of life in the camp?
    - How did life in the camp change them?
    - What are their hopes and ambitions now?
    
    8. Работа в парах. 
    What do you think?
    - Why do you think the teenagers  have to give up the things from their old lives?
    - Why is physical activity so important?
    - Do you feel sorry for the teenagers? Or more sorry for the parents?
    - Why do you think these teenagers had problems?
    
    9. Подготовка к ЕГЭ.
    Раскройте скобки. Образуйте существительные. (Продвинутый уровень)
    1. The study calculated that replacing weekly fruit juice ... with whole fruits could bring health benefits. (consume)
    2. For my birthday Mother baked a cake with yellow ... . (ice)
    3. Carbohydrates, proteins and fats are called ... because they provide the fuel your body needs. (nutrition)
    4. Many women have to juggle ... and a full-time job. (mother)
    5. ... are unavoidable when three ... live under one roof. (argue, generate)
    6. Her deep ... of her sister was evident. (hate)
    7. Older people who live alone often need help with gardening and house ... (maintain)
    8. Positive attitude helps employees to get along with ... and managers. (worker)
    9. China’s air... has cut life ... by an average of 5.5 years in the north of the country and caused higher rates of lung cancer. (pollute, expect)
    10. It is much safer to use stainless steel or glass ... instead of plastic ones. (contain)
    Выберите в скобках подходящее по смыслу прилагательное (базовый уровень). 
    Н-р: The ghost was … (frightening/frightened). (Привидение было страшным.) – The ghost was frightening. 
    1. Our trip will be … (tiring/tired). (Наша поездка будет утомительной.)
    2. He always feels … (boring/bored) during his vacation. (Ему всегда скучно на каникулах.)
    3. I really enjoyed a … (relaxing/relaxed) walk near the sea. (Мне очень понравилась расслабляющая прогулка у моря.)
    4. John was … (disappointing/disappointed) by the results of his exams. (Джон был расстроен результатами своих экзаменов.)
    5. I’m leaving for Milan tomorrow and I am … (exсiting/excited). (Я уезжаю завтра в Милан, и я взволнована.)
    6. My Dad is … (interesting/interested) in politics. (Мой отец интересуется политикой.)
    7. I got lost in the city because the map was … (confusing/confused). (Я потерялся в городе, потому что карта была запутанной.)
    8. Ann is … (surprising/surprised) by the news. (Аня удивлена новостям.)
    9. Your reasons are not … (convincing/convinced) for me. (Твои доводы неубедительны для меня.)
    10. They looked … (amusing/amused) by the presents. (Они были приятно удивлены подарками.)
    10. Заключительный этап/подведение итогов урока, выставление оценок
    11. Домашнее задание.
    Составить монологическое высказывание по теме урока, используя материал урока.
    
    Приложение: текст ‘Brat camp’
     

    Автор(ы): Высоцкая О. В.

    Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.doc

Задания к уроку

Другие материалы