Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

67. Мне бы хотелось быть здоровым (Спиридонова В.Л.)

Текст урока

  • Конспект

     Спиридонова Вероника Леонидовна,
    учитель английского языка
     МОАУ «СОШ №29 г.Орска»
    Название предмета: английский язык
    Класс: 10
    УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012
    Уровень обучения: базовый
    Тема урока: «Мне бы хотелось быть здоровым»
    Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 1 
    Место урока в системе уроков по теме: четвертый
    Цель урока: социокультурный аспект - развитие умения передавать реалии родной культуры на английском языке, умение представлять свою культуру;
    развивающий аспект - развитие самостоятельности, критичности, способности к творческому мышлению, развитие воображения;
    воспитательный аспект - развитие умения сотрудничать, воспитание готовности к коллективному творчеству;
    учебный аспект - развитие речевых умений.
    Задачи урока:
    1.Тренировать произносительные навыки при чтении скороговорок.
    2.Активизировать грамматические навыки (wishes).
    3.Развивать навыки говорения и письма.
    Планируемые результаты: активизировать грамматические и лексические навыки в рамках темы.
    Техническое обеспечение урока: компьютер, мультимедийный проектор.
    
    Содержание урока.
    I. Организационный момент. (слайд 1)
    Hello, boys and girls. Everybody wants to stay healthy. What should we do to stay healthy? I think that we will be healthy if we follow the rules of proper eating. Do you agree with me? I wish to be healthy. I suppose you wish to be healthy.
    II.  Фонетическая зарядка. (слайд 1)
    Учитель проводит работу со скороговоркой.
    • I wish to wish the wish you wish to wish, but if you wish the wish the witch wishes, I won't wish the wish you wish to wish.
    III. Речевая зарядка. (слайд 2)
    Answer the questions:
    1. What food groups are important for a healthy body?
    2. Which is better and healthier for your body: an apple or a chocolate bar?
    3. Do you think about what you are putting in your body before you eat anything?
    4. Must everybody take multivitamins every day?
    5.  Should you eat as many fruit and vegetables as you want?
    6. Is Coca-Cola good for you?
    7. Does healthy food include fresh fruit and vegetables?
    8. Must people eat a variety of foods to get all the nutrients they need?
    So, the theme of our lesson is “I would like to be healthy”. (слайд3) Today we will activate the use of wishes in our speech, we’ll do some written exercises and we’ll make wish sentences.
    IV. Проверка домашнего задания.
    V. Основная часть урока. (слайд 2)
    (приложение 1)
    - Закрепление (тренировка) материала.
    (приложение 2)
    1.Complete these sentences with the correct form of the verb. Some sentences require a negative. (слайд 3,4)
    2.Match the sentences (1-4) to their purposes (a-d).
    3. Write sentences using/ wish/ if only.
    4. Make sentences, as in the example.
    -Динамическая пауза.
    
     Here's a cup,
      And here's a cup,
      And here's a pot of tea. 
      Pour a cup 
      And pour a cup
      And have a drink with me.
    
     
      cup one hand 
      cup other hand
     
    
    hold hand up for teapot--three middle fingers bent over, the thumb stuck out for the spout and the little finger curled for the handle 
    make pouring motion 
    repeat motion
    make drinking motion
    Word formation (приложение 3)
    5. Read the theory box. Use appropriate prefixes to complete gaps 1-5. (слайд 5)
    (приложение 4) Words often confused.
    6. Circle the correct word. Check in your dictionary. Then write a sentence with the other word.
    Dependent prepositions.
    7. Fill in: from, in, with, against. Make sentences using the phrases.
    8. Paraphrase sentences in bold, into wishes or regrets. Work in groups.
    VI. Подведение итогов урока(оценивание).
    Children, do you like our lesson? Have we done everything we’ve planned? If you were a teacher what tasks would you add to our lesson?
    Thank you for the lesson. You worked well. Your marks are …
    VII. Домашнее задание: WB ex. 4-5 p.46-47 (для слабоуспевающих);WB ex.4-5 p.46-47; ex. 7 p. 47(задание формата ЕГЭ) (для сильных учащихся)
     

    Автор(ы): Спиридонова В. Л.

    Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docx

Презентация к уроку

Задания к уроку