Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

47. Великий барьерный риф (Кротова В.Н.)

Текст урока

  • Конспект

     Кротова Владлена Николаевна
    учитель английского языка 
    МОАУ «СОШ №2 им.
    Карнасевича С.С. г. Орска»
    
    Предмет: английский язык
    Класс: 10 
    УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012
    Уровень обучения: базовый
    Тема урока: Большой Барьерный Риф
    Общее количество часов: 12
    Место урока в системе уроков по теме: 9
    Цели урока:
    развитие речевых навыков учащихся с использованием новых выражений, формирование целостного представления о мире, об общих проблемах, стоящих перед человечеством в XXI веке;
    систематизация и обобщение знания учащихся по теме.
    Задачи урока:
    Образовательная:
    формирование готовности к осмыслению социокультурных ценностей и культурной жизни народов стран изучаемого языка;
    приобщение к активному участию в диалоге культур
    формировать лексико-грамматические навыки в формате ЕГЭ;
    Воспитательная:
    поддерживать дух толерантности, принимая другие точки зрения;
    воспитание активности в решении коммуникативных и познавательно-поисковых задач
    формировать уважительное отношение к природе, бережливости; осознание роли человека во взаимодействии с природой;
    формировать способность осознать экологические проблемы и желание помочь природе;
    поддерживать других и быть к ним благожелательными.
    Развивающая:
    способствовать развитию аналитического, критического, латерального мышления, через использования проблемных ситуаций;
    развитие языковых способностей и устойчивого интереса к изучению английского языка
    развивать умение работать в группе
    Планируемые результаты:
    Уметь работать с текстом (поиск информации), знать основные лексические единицы по теме, уметь высказывать свое мнение по проблеме урока.
    Техническое оснащение урока: компьютер, экран
    Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: видеоролики Great Barrier Reef, Australia, раздаточный материал для учащихся, аудио приложение 
    Содержание урока:
    There is no place in nature for extinction.
    (Licretius, Roman poet and philosopher).
    I. Организационный момент:
    T: Hello everybody! Glad to see you. You are quite well, aren’t you?
    P: 
    T: I see that … are absent today. 
    
    II. Мотивация, целеполагание:
    T: Don’t forget about the rules of team work. Use English at the lesson. 
    T: There are a lot of problems facing people on the planet Earth nowadays. The problems that demand world action are:
    the growth of world population
    economic crisis
    ethnic conflicts
    Today we are going on talking about environment and ecology but I won’t tell you the topic of our lesson I want you to guess it. Now watch, listen and circle the main idea of the clip. (видео приложение 1) Yes, you are right. What do you know about it? (The students speak about the Reef)
    T: So, what in your opinion is the topic of our discussion? In your answers, use, please these phrases: In my opinion…
                          I think…
                          I consider…          
    P:
    T:  Yes, you’re right! The topic of our lesson today is: “The Great Barrien Reef”.
    T: That’s why what will be our tasks?
    P: Our tasks will be…
    III. Основной этап урока.
    1. Проверка домашнего задания. 
    T: T: Before we start? Look at your desk/You have all your need for our lessen.
     Now let’s check your homework. 
    2.Выполнение лексико-грамматических упражнений.
    1) T. Today we will speak about The Great Barrier Reef. Does anybody know about Great Barrier Reef? It is the largest coral reef on the planet. On the north it is almost continuous and it situated only 50 km to Australia coast, while in the south it is divided into the groups of the separate reefs, in some places step on back from the coast on 300 km, it is the most expensive and most fashionable island. But first, I want to make sure you know the meaning of the words on the topic. Let’s do some tasks to brush up our vocabulary. Think 6 new words/ phrases you have learn in this video. (приложение 1 задание 1)
    (Учащиеся выполняют задание 1 в приложении 1)
    T: Ok, that’s very good. And you know that our life very stressful. Let’s imagine this situation and try to overcome our nervousness:  
    3.   Динамическая пауза:
    Take a few deep breaths;
    Hold your back straight; 
    Lift your chin slightly.
    T: Very well!
    4. Работа с учебником.
    T: Very good! Now, Take your lists. How do you think the phrases belong are related to coral reef?  Explain the meaning of the new vocabulary. (приложение 1 задание 2)
    1
    waster water
    
    2
     crystal clean water
    
    3
     living organism
    
    4
     breeding ground
    
    5
     humpback
    
    6
     whales
    
    7
     natural treasure
    
    
    T: All right, I like work with you! Explain how the phrases are related to coral reef.
    P:
        T: Now. Look at exercise 2a page 75.  Complete the gaps in the text with a word derived from the word in brackets. (приложение 1 задание 3; упр. 2а стр.75)
    T: Change your list with your partner. Listen to the recording and check their answers. (аудио приложение 1)
    (Учащиеся выполняют упражнение 2а стр. 7, затем с помощью взаимопроверки и прослушивания аудио записи проверяют качество выполнения задания)
    T: Very good! Explain the words by giving a definition, synonyms, drawing and miming.
    P:
     T: Let’s check your answers….
    P:
    T: Work in groups and brainstorm the ideas. Skim the text to find the advice given to tourists. Why? You have several minutes to systematize, write your ideas on the sheets of paper. Be careful, when your work in the groups, it is important to decide who will perform what task. Assigning group roles according to each person’s character will help the group work better.
    T: Let’s check your answers….
    P:
    IV. Заключительный этап урока:
    T: So, boys and girls, let’s come to a conclusion of our lesson. The topic of our today's conversation was very serious. There are a lot of problems but, unfortunately, we don’t have enough time to discuss all of them.
    (Учащиеся делают выводы по пройденному материалу)
    V. Домашнее задание.
    T: Before You know your home task please look this video film. ( видео приложение 2)
    1. What is the main idea of the film?
    2. Tell a few words about the film
    P:
    T: Your home task will be so: collect information. Use this video film, get information and pictures from the Internet, magazines, newspaper. Write a short article and present it to the class. Your article should include such information as:
    A) Where is it?
    B) What lives there?
    C) What problems has it got?
    D) What can tourists do to help?
    VI. Подведение итогов урока.
    I think our life is very important. We live on the planet and there are a lot of people who think about the future of the planet. Some people take care of animals, others take care of birds, and others are in charge of the forests. And we must be worried about nature too. Together we can save the planet and all of us with it. 
    We’ll have to stop now. That’s all for today. I'd like to thank you for good work at the lesson. All of you worked very well. I give excellent marks to..., good- to: , etc. I wish you good luck. The lesson is over. See you later. Good-bye!
    
     

    Автор(ы): Кротова В. Н.

    Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.doc

Видео урока

Задания к уроку

Другие материалы