Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

19. Спортивные события Британии. Образование абстрактных существительных (Степанова Ю.В.)

Текст урока

  • Конспект

     Степанова Юлиана Владимировна
    Учитель английского языка
    МОАУ «СОШ№8 г. Орска им. А.К. Коровкина»
    
    Английский язык
    10 класс
    УМК «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012
    Уровень обучения базовый.
    Тема урока: «Спортивные клубы Британии. Образование абстрактных существительных».
    Общее количество часов, отведенное на изучение темы - 1 час.
    Место урока в системе уроков по теме: 7 урок.
    Цель урока: Формирование навыков образования абстрактных существительных при помощи суффиксов. Формирование навыков употребления фразовых глаголов.
    Задачи урока.
    Обучающая: закрепить новый материала 
    Развивающая: развивать способности к продуктивным речевым действиям.
    Воспитательная: воспитать культуру общения на английском языке.
    Здоровьесберегающая: предупредить переутомления учащихся путем смены деятельности и использования динамических пауз.
    Техническое обеспечение урока: компьютер.
    Содержание урока.
    1. Орг. момент.
    T: -Good morning! Glad to see you again! - Sit down!  Let’s start our lesson!
    2. Фонетическая зарядка.
    -Sound:[i]. Look there are some words at the blackboard. Read, repeat and translate.
    -examine (экзаменовать), enjoy (наслаждаться), exhaust (уставать), educate (образовывать), exchange (обменивать), express (выражать), expose (выставлять), execute (исполнять), evolve (развиваться). Make sentences with these verbs.
    -Young artists will expose their pictures in the art gallery.
    3.  Закрепление пройденного материала. Проверка домашнего задания.
    T: What does it mean” Phrasal verbs”? Explain please .What phrasal verbs do you know? 
    -Make up some sentences with the phrasal verb -take-…
    4. Виды речевой деятельности. Словообразование.
    T: Now we are going to read the advertisement page33 in our textbooks. 
    -The question is: What is this advert about?–Would you like to join? Why? Why not?
    -And before reading the advert let’s read the words in the box Еx. 5a, page 32.
    “How to form abstract nouns”.
    -Complete the advert individually and then compare answers with a partner. Check answers around the class.
    (action, competition, excitement, selection, accommodation).
    -And now let’s try to form abstract nouns from the new words with the suffixes (-tion, -ion,  
    -ution).
    (examine-examination, exhaust-exhaustion, educate-education, express-expression, expose exposition, execute –execution, evolve –evolution).
    T: Make your own idea of the advert.
    -I’d like to join this club. All these options are suitable for me. I want to get an unforgettable experience. The competitions are exciting, the accommodation is convenient.
    -Give your own examples.
    5. Динамическаяпауза.
    T: Look at the slide.
    6. Повторение грамматического материала.
    T: Let’s revise our grammar material and let’s play. Rules:
    a) divide into two teams, form the words, complete the task 5b then change the words with other team and check it
    (education, collection, dependence, achievement, suggestion,recovery, agreement),
    b) complete the sentences with these words and change with other team,
    c) count your score.
    -My congratulations!
    7. Подведение итогов. Рефлексия.
    T: What have you learned at the lesson? Look at this slide(приложение).
    T: Write down your home task: complete your own advert about sport clubs.
    Your marks are……… Thank you for the lesson, good bye!
    
     

    Автор(ы): Степанова Ю. В.

    Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docx

Презентация к уроку

Задания к уроку