Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

14. Хобби и предпочтения (Решетникова Л.Ф.)

Текст урока

  • Конспект

     Решетникова Лариса Филипповна
    Учитель английского языка
    МОАУ «СОШ №28 г. Орска»
    
    Класс: 10 
    УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012
    Уровень образования: базовый.
    Тема урока: «Хобби и предпочтения».
    Общее количество часов: 12
    Место уроков в системе уроков по теме: четырнадцатый урок в модуле.
    Цель урока: формирование навыков и умений восприятия речи на слух и говорения.
    Задачи урока: 
    -развивать способности к выбору средств выражения, развивать коммуникабельность; 
    -развивать умения говорить на основе услышанного и прочитанного, понимать на слух, читать с целью общего охвата и частичного понимания содержания;
    - воспитывать уважительное отношение к мнению других людей;
    - формировать способности понимать образ жизни и поведение зарубежных сверстников, осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран.
    Планируемые ЗУН:
    значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения, в том числе оценочной лексики, реплик-клише речевого этикета, отражающих особенности культуры страны/стран изучаемого языка;
    понимать значение грамматических явлений;
    читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические – используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи.
    Техническое обеспечение урока: учебник, проектор, ноутбук, колонки.
    Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: 
    https://music.yandex.ru/album/1830455/track/16697804?from=serp
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    Содержание урока:
    I. Организационно-мотивационный момент.
    Т: Good morning, children! How are you?
    P: We are fine, and you?
    Т: I’m fine too, thank you. I wish you good luck, sit down, please. 
    I hope you will work hard today! So, let’s start our lesson.
    
    II.     Фонетическая зарядка.
    T: Dear friends, look at the board and say, what can you see?
    - Good for you, these are our loved sayings. 
    Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
    A peck of pickled peppers Peter Piper picked.
    If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, 
    Where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
    P: слушают учителя, повторят, читают сами.
    
    III.     Речевая разминка
    T:  Dear friends, now you see some pictures on the board. Look at them for 30 seconds.
    1. 2. 
    
    
    3.  4. 
    5. 6.
    T: Ok, now I want to ask you some questions. Be attentive!
    1) What can you see in these photos?
    2) Have you got such things?
    3) Would you like to have it?
    4) What do you think how these things are connected between each other?
    P: отвечают на вопросы.
    T. Dear friends, what do you think what is the theme of our lesson? And what will we do today?
    Обсуждение темы и целей урока.
    
    IV. Введение новых лексических единиц. 
    1. (Ex.1 p. 30)
    T: Today we are going to take the new words on our theme «Free-time activities and personalities ». Please, open your vocabularies and write down them in it.
    New words:
    gardening
    white-water rafting
    fishing
    skydiving
    martial arts
    football
    tennis
    board games
    snowboarding
    archery
    aerobics
    
    садоводство
    рафтинг
    рыболовство
    прыжки с парашютом
    боевые искусства
    футбол
    теннис
    настольные игры
    сноубординг
    стрельба из лука
    аэробика
            
    Т: Now, you will listen to the speaker and repeat after him.
    P: слушают диктора, повторяют.
    Good work, well done!
    2. (Ex.2 p.30)
    T: Dear friends, let`s discuss: what kind of people usually enjoy these activities?
    adventurous
    cautious
    creative
    fit
    brave
    relaxed
    quiet
    outgoing
    shy
    sociable
    boring
    ambitious
    strong
    reserved
    etc.
    Now, you should make the sentences using the example:
    Adventurous people enjoy skydiving or white-water rafting.
    Р: составляют предложения, опираясь на образец. Отвечают по цепочке.
    
    V. Активизация навыков говорения. Работа в парах.
    1. (Ex.3 p.30)
    Т: Pupils, the next task is to discuss YOUR HOBBIES. Please, use the language in the box and don’t forget about the examples.
    Enquiring about preferences
    Expressing preferences
    do you prefer  (-ing form)…or…
    would you rather (inf without to)…or…
    do you like (-ing form)more than…
    
    well, I really like/love/hate, etc.
    I’m not too keen on/I don’t like doing…
    I (much) prefer (-ing form) to… 
    
    2. (Ex.8 p.31)
    T: Pay attention everybody! Friends, imagine that you enrol for a class at the community centre. Make up the dialogue between you and the receptionist. You can use the example under the table «Greenville Youth & Community Centre».
    Р: Выполняют задания в парах.
    
    VI. Динамическая пауза.
    P: My friends, I think you’re tired and of course your eyes, ears, hands are tired too! Listen to the music now! Please, relax…
    
    VII. Активизация навыков аудирования. Работа в группах.  (Ex.7b p.31)
    
    Т: Now, you will work in 2 groups. Stand up, change! Thank you. Your next task is also listen to the information from the «Class enrolment form» and fill in the gaps 1-6. You will work in card 1. Take them and do the task.
    Name: Andrew 1)………..
    Contact number: 0789 2)………..
    Class(es): 3)………………..
    Start date: 4)…………………September
    Payment:£ 5)……………..for 10 classes
    How you heard about the community centre*:
    6)……………
    
    *place where people who live in a particular area gather for group activities, public information, etc.
    
        
    
    
    VIII. Активизация навыков чтения. (Ex.4a, b, c p.31)
    T: Now, you will hear the dialogue between 2 friends. Please, complete the dialogue with the sentences from A to F. And then we will read it. Let`s start!
    P: Слушают диалог, выполняют задание, осуществляют взаимопроверку. Читают диалог.
    Т: And what is the dialogue about? What hobbies do Jake and Suzy like?
    P: Отвечают на вопрос учителя.
    
    IX. Активизация фонетических навыков. (Ex.9 b p.31)
    T: Are you ready to do phonetic task? Ok, now you will hear 3 dialogues 2 times, and then you should underline the stressed words. Take card number 2 and prepare pencils.
    - Also, you should choose the correct response (a or b).
    1. A: I’m on my way to the gym. Fancy coming along? 
    В: a Thanks, but I’m really tired
         b Yes, that’s great!
    2. A: Would you like to come to the cinema tonight?
    В: a I`d love to, but I really can`t 
         b I`m sorry, I wouldn’t like it
    3. A: How about going shopping this afternoon?
    В: a I think you are tired
         b That would be really great!
    
    X. Информация о домашнем задании. 
    T: Now, open your homework diaries and write down your home task. 
    Ex.6 p.30, *Ex.10 p.31
    
    XI. Выставление отметок. 
    
    XII.  Подведение итогов.
    Т: Ok, dears, thank you for your work.
     What have we done today? Did you like the lesson?
    P: отвечают на вопросы.
    
    
    
    
    
    
    
     

    Автор(ы): Решетникова Л. Ф.

    Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docx

Задания к уроку