Ф.И.О.: Кунакбаева Диана Айратовна учитель английского языка МАОУ «СОШ №7» г. Гай Предмет: Английский язык Класс: 7 УМК: Английский в фокусе (Spotlight 7), Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia Vaulina. Просвещение, 2017. Уровень обучения: базовый Тема урока: Predictions (модуль 5: What the future holds) Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 2 ч. № урока: 16 (c. 46-47) Цель урока: изучить Future Simple Tense, повторить ЛЕ и из использование в устной и письменной речи. Задачи урока: 1. Образовательная: освоить во всех видах речевой деятельности новые ЛЕ, научиться предсказывать события в будущем в виде эссе и устной речи, освоить употребление Future Simple в СПП с придаточными времени и условия; 2. Развивающая: развивать коммуникативные навыки, развивать умение структурировать абзац при написании текста, осуществлять проектно-исследовательскую работу, развивать умение целеполагания, самонаблюдения и самоконтроля, развивать познавательные интересы за рамками урока, развивать воображение при моделировании ситуаций. 3. Воспитательная: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка, воспитывать познавательный интерес к техническому прогрессу, развивать креативность. Планируемые результаты: Личностные – мотивирование к изучению иностранного языка, возможности самореализации средствами иностранного языка; развитие воображения и проектирования ситуаций. Предметные - распознавание и употребление в речи изученных лексических единиц; построение лексически и грамматически правильного монолога и диалога с использованием Future Simple. Метапредметные – развитие коммуникативных качеств и способности выстраивать структурированный и насыщенный диалог, написание логически выстроенного эссе. Техническое обеспечение урока: 1. Аудиопроигрыватель, аудиозаписи. Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: 1. Учебник “Spotlight 7” Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. 2. Тетрадь, словарь, раздаточный материал. Тип урока: комбинированный СОДЕРЖАНИЕ УРОКА 1. ВВОДНЫЙ ЭТАП УРОКА 1. Организационный этап урока: приветствие: T: Hello, boys and girls! Ss: Good morning, teacher! T: I’m glad to see you, please take your seat. T: Tell me, please! Who is on duty today? S1: I’m on duty today. T: Who is absent today? S1: All is present. / _____ is / are absent. Проверка домашнего задания: упр.1 , с. 54 (заполнить пропуски) 2. Объявление темы и цели урока. T: Dear pupils, what do you think about predictions? What life will be like in 2100? Do you think life will be very different in the future? How? So today we will speak about predictions and Future Simple Tense. You should be able to write a short text about life in the future. 3. Введение в англоязычную атмосферу: фонетическая зарядка: отработка произношения гласных звуков [e], [ᴂ], и [е]. Т: Look, read and match: [e] [ᴂ] [е] [e] [ᴂ] [е] belly lad Harry ferry fairy barely marry dairy речевая зарядка: T: How do you think the pictures from page 46 are related to the unit? (Учащиеся выстраивают свои предположения) Предполагаемый ответ:They are pictures of what life will be like in the future. T: let’s start! 2. ОСНОВНОЙ ЭТАП УРОКА 1. Грамматика. Повторение образования и употребления Future Simple Tense, освоение структуры придаточных предложений времени и условия: упр. 3, с. 47 (читаем правила в рамке); Dear students, please look at the blackboard. You can see the sentence I think life will be different in the future. We use will to make predictions about the future based on what we think or imagine. We often begin our sentence with the words I think, I’m sure, I believe. We use the present simple after if and when, not the future simple. You should write down the box from p. 47 in your vocabularies. Now let’s practice. You should put the verbs in brackets into the future simple or the present simple. It’s ex. 5, p. 47. Ключи: 1. invent - won’t pollute 2. comes - will go 3. has - will buy 4. exercise - will feel 5. are - will go Now we are ready to practice our oral language. Look at the ex. 3b. You should list the predictions in the texts from p. 46. Which are affirmative/negative? Предполагаемый ответ: Affirmative: The earth will be polluted. It will be difficult to find clean water. We will live in glass domes. We will travel in special submarines. Negative: We won’t be able to live on the Earth. There won’t be any traffic jams. There won’t be any petrol left. 2. Развитие навыков говорения: Отработка в речи Future Simple Tense в УП, ОП и ВП, развитие умений вести диалог-обмен мнениями. упр. 4, с. 47 T: you should work in pairs. You should ask questions and answers using the prompts. (Учащиеся демонстрируют умение строить ответы и вопросы с опорой на данные подсказки) Предполагаемый ответ: A: Will people drive flying cars? B: Yes, I think people will drive flying cars. They are going to be quite common and there will be no traffic jams. A: And what about petrol? If we use flying cars, they will pollute more. B: I believe, people will use another fuel that won’t cause pollution. It will be better for the planet. 3. Развитие навыков аудирования: Развитие умений употребления в речи структур Future Simple и аудирования с целью получения заданной информации. упр. 6, с. 47: T: Fill in sentences 1-4 with will or won’t. Listen to John making predictions about the future and check. You will hear the recording twice. Ключи: will, won’t, will, won’t Физминутка: Выполнение движений под стих-е: Stand up, sit down. Clap your hands. Point to the window, Point to the door, point to the floor, point to the board. Stand up, sit down, clap your hands. 4. Развитие навыков письма. Развитие навыков продуктивного письма - умении писать короткий текст по изученной теме. упр. 8, с. 47 T: What are your predictions for the future? Use ideas from ex. 1 as well as your own to write a short text similar to the ones on p. 46. Also you can draw pictures. Don’t forget to use new words and word combination. Please use your imagination to make very interesting text. Предполагаемый ответ: I think that we will discover other planets and we will go on holidays there. I also think that everybody will have their own robot that will do all their work for them and we will have more time to play. However, I don’t believe that we will have robot teachers because we will always need real teachers. They can give advice, share your emotions, and be real friends. 3. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА 1. Рефлексия: упражнение “Now I know … ” T: Now I am allowing you one minute to think of 10 words and the grammar structures we have learnt today. Now you should discuss what you have learnt in the lesson with your partner. 2. Домашнее задание и инструкция по его выполнению. выуч. грамматику; упр. 4, с. 54 (заполнить пропуски). 3. Подведение итогов. оценивание работы учащихся: T: Today we learnt many new words and word combinations. You worked so hard and I’m very proud of you, students! Your marks for the lesson are the next: ______________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ . окончание урока: T: Our lesson’s over. Thank you for the lesson! Stand up, please. Goodbye, students! Ss: Goodbye, teacher! Ф.И.О.: Кунакбаева Диана Айратовна учитель английского языка МАОУ «СОШ №7» г. Гай Предмет: Английский язык Класс: 7 УМК: Английский в фокусе (Spotlight 7), Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia Vaulina. Просвещение, 2017. Уровень обучения: базовый Тема урока: Gadget madness (модуль 5: What the future holds) Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 2 ч. № урока: 17 (c. 48-49) Цель урока: изучить новые ЛЕ, развить навыки чтения и аудирования. Задачи урока: 1. Образовательная: освоить во всех видах речевой деятельности новые ЛЕ. 2. Развивающая: развивать навыки работы с информацией с использование ИКТ, развивать умения смыслового чтения: умения прогнозировать содержание текста, выделять основную мысль, главные факты; развивать познавательные интересы за рамками урока. 3. Воспитательная: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка, воспитывать познавательный интерес к техническому прогрессу, гордость за достижения отечественной науки и техники. Планируемые результаты: Личностные – мотивирование к изучению иностранного языка, возможности самореализации средствами иностранного языка; развитие воображения и проектирования ситуаций. Предметные - распознавание и употребление в речи изученных лексических единиц. Метапредметные – развитие навыком чтения с выделением главной мысли, способность структурировать текст. Техническое обеспечение урока: 1. Аудиопроигрыватель, аудиозаписи. Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: 1. Учебник “Spotlight 7” Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. 2. Тетрадь, словарь, раздаточный материал. Тип урока: комбинированный СОДЕРЖАНИЕ УРОКА 1. ВВОДНЫЙ ЭТАП УРОКА 1. Организационный этап урока: приветствие: T: Good morning, pupils! Ss: Good morning, teacher! T: I’m glad to see you, please take your seat. T: Tell me, please! Who is on duty today? S1: I’m on duty today. T: Who is absent today? S1: All is present. / _____ is / are absent. Проверка домашнего задания: упр. 4, с. 54 (заполнить пропуски) 2. Объявление темы и цели урока. T: What do you think will all teachers be robots in the future? How will technology change the world of work? Nobody really knows, but we can make predictions. Scientists think that some jobs will disappear because of new technology. For example, there won’t be any mechanics because robots will repair our cars. Programmers will lose their jobs too, because robots will write all the computer software. And scientists don’t think we’ll need pilots, as robots will fly planes. But what about teachers, doctors or even pets? Will robots take their jobs? Probably not. Robots are very good at technical work, but they aren’t very good at dealing with people. Unfortunately, robots can’t show feelings and emotions. So today we will speak about gadget madness, we will learn new words and we will continue to develop our language skills. 3. Введение в англоязычную атмосферу: фонетическая зарядка: отработка произношения гласных звуков [a:] и [˄]. Т: Look, read and match: [a:] [˄] [a:] [˄] calm son come love harp mother cup monkey речевая зарядка: T: Look at the title Gadget madness and the pictures - page 48. Can you explain the meaning of the title? Can you predict what type of vocabulary you will see in the unit? (Учащиеся выстраивают свои предположения) T: let’s start! 2. ОСНОВНОЙ ЭТАП УРОКА 1. Повторение изученных и введение новых слов по теме «Технический прогресс», отработка употребления в речи структуры Infinitive of purpose: упр. 1, с. 48 (читаем и записываем в словарь ЛЕ); Dear students, which of the gadgets 1-8 do you see? What for? Use the ideas to tell your partner. Mind the use of infinitive of purpose. Предполагаемый ответ: A: I use a mobile phone to call my family and friends or to send SMS. I also use it to take pictures. How about you? B: I also use my mobile phone for that, but I also use it o play games and listen to music. 2. Развитие навыков аудирования: Развитие умений выборочного понимания на слух заданной информации. упр. 2b, с. 48: T: Read the first exchange in the dialogue. What is Bridget going to buy? In what kind of shop do you think she can find one? Listen and check. You will hear the recording twice. Ключи: Bridget is going to buy a virtual pet in an electronic shop. упр. 8, с. 49 T: Listen to the adv and complete the missing information. You will hear the recording twice. Now look at the box and read the information. Are you ready to start? Let’s go. Ключи: 1. headphones 2. speaker 3. 2000 4. 199 5. 0800 755 844 Физминутка: Выполнение движений под стих-е: Pick up, put down, stand up, turn round Look left, Look right, Look up, Look down. Turn around, sit down, touch smth brown. 3. Развитие навыков чтения: Развитие умений поискового и изучающего чтения: упр. 3, с. 48 T: you should read the dialogue and complete the sentences. Then explain the words and phrases in bold. (Учащиеся демонстрируют умение читать диалог и объяснять значение слов по контексту) Ключи:1 buy a virtual pet 2 a computerized pet 3 you press a button to feed it 4 show any affection. Работа со словарем. T: You should write down these words in your vocabularies. virtual pet - электронная игрушка computerised - компьютеризированный puppy - щенок buttons - кнопки take care of - заботиться come off it - не валяй дурака affection - привязанность have a point быть отчасти правым Развитие техники чтения вслух: упр. 3b, с. 48 T: Now you should work in pairs. Please read the dialogue, check and correct pronunciation then give feedback. 3. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА 1. Рефлексия: упражнение “Now I know … ” T: Now you are having one minute to think of 6 words we have learnt today. Please use them to make sentences. Now you should discuss what you have learnt in the lesson with your partner. 2. Домашнее задание и инструкция по его выполнению. выуч. лексику; упр.5 , с. 54 (раскрыть скобки). 3. Подведение итогов. оценивание работы учащихся: T: Today we learnt many new words and word combinations. You worked so hard and I’m very proud of you, students! Your marks for the lesson are the next: ______________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ . окончание урока: T: Our lesson’s over. Thank you for the lesson! Stand up, please. See you! Ss: Goodbye, teacher! Ф.И.О.: Кунакбаева Диана Айратовна учитель английского языка МАОУ «СОШ №7» г. Гай Предмет: Английский язык Класс: 7 УМК: Английский в фокусе (Spotlight 7), Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia Vaulina. Просвещение, 2017. Уровень обучения: базовый Тема урока: Gadget madness (модуль 5: What the future holds) Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 2 ч. № урока: 18 (c. 48-49) Цель урока: изучить Future forms, Zero and Conditional 1, развивать навыки говорения и письма. Задачи урока: 1. Образовательная: научиться вести разговор об электронных новинках, выражать согласие и несогласие; научиться составлять рекламу. 2. Развивающая: развивать коммуникативные навыки; развивать воображение при моделировании ситуаций общения; развивать умение структурировать абзац при выполнении письменных заданий. 3. Воспитательная: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка, воспитывать познавательный интерес к техническому прогрессу, гордость за достижения отечественной науки и техники; воспитывать толерантность и уважение к другим мнениям, развивать креативное мышление. Планируемые результаты: Личностные – мотивирование к изучению иностранного языка, возможности самореализации средствами иностранного языка; развитие воображения и проектирования ситуаций. Предметные - употребление в речи Future forms, Zero and Conditional 1. Метапредметные – развитие навыков построения диалога и написания творческих работ. Техническое обеспечение урока: 1. Аудиопроигрыватель, аудиозаписи. Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: 1. Учебник “Spotlight 7” Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. 2. Тетрадь, словарь, раздаточный материал. Тип урока: комбинированный СОДЕРЖАНИЕ УРОКА 1. ВВОДНЫЙ ЭТАП УРОКА 1. Организационный этап урока: приветствие: T: Good morning, students! Ss: Good morning, teacher! T: I’m glad to see you, please take your seat. T: Tell me, please! Who is on duty today? S1: I’m on duty today. T: Who is absent today? S1: All is present. / _____ is / are absent. Проверка домашнего задания: упр. 5, с. 54 (раскрыть скобки) 2. Объявление темы и цели урока. T: Today we will continue our topic Gadget madness. We will speak about Future forms, Zero and Conditional 1. And also we will continue to practice oral language. 3. Введение в англоязычную атмосферу: фонетическая зарядка: отработка произношения гласных звуков [i:] и [i]. Т: Look, read and match: [i:] [i] [i:] [i] Pete beat pit bit peal slip pill sleep 2. ОСНОВНОЙ ЭТАП УРОКА 1. Обобщение грамматических знаний по теме Формы выражения будущего в английском языке: упр. 4, с. 49; Dear students, read the sentences and identify their tenses. You can use the Grammar Reference Section 4 to say how the tenses are used. Ключи: 1. Future Simple - sudden decision 2. Future Simple - prediction 3. Future Simple - promise 4. To be going to - intention 5. Present Continuous - fixed plan 6. To be going to - prediction based on evidence 2. Zero and Conditional 1: Now look at the box on the page 49. You can see Zero and Conditional 1. the zero conditional - for natural laws and general truths if/when+present simple+present simple When you heat ice, it melts. If you don’t eat. you get hungry. Описание простых истин и научных фактов. the 1st conditional ß for hypothetical future actions if+present+will+infinitive If you study hard, you will pass your exams. If we get a robotic maid, we won’t have to do any housework. Описание реальной или вероятной ситуации в будущем. Т: For getting more detailed information you can use GR 4,5. Освоение структуры СПП с придаточными условия (Zero and Conditional 1): упр. 5, с. 49 T: Now we are ready to practice. You should complete the sentences with the correct form of the verb in brackets. You can use GR4,5. Ключи: 1. doesn’t rain 2. will catch 3. invite 4. drop 5. will call Физминутка: Выполнение танцевальных движений под музыку “Attention” Charlie Puth c одновременным подпеванием припева с помощью текста песни на раздаточном материале. 3. Развитие навыков говорения: Повторение клише, выражающих согласие/несогласие. упр. 6, с. 49: T: Go through the phrases in the box. Can you explain the meaning of these phrases? Please write down unknown words in your vocabularies. упр. 7, с. 49 Развитие умений вести диалог-обмен мнениями: Now you are working in pairs. Look through the list of arguments. Is everything clear? Ok. The task is: answer the question - which arguments are in favour of virtual dogs/real dogs? Use the phrases in the box to discuss whether virtual dogs are better than real dogs. You are having 3 minutes to prepare. Ключи: virtual dogs - don’t have to clean up after them, don’t need a vet, don’t shed hair real dogs - can show you affection, bark when hungry, can protect you Предполагаемый ответ: A: I prefer real dogs because they show affection. B: That’s true, but you have to clean up after them. 3. Развитие навыков письма: Развитие навыков продуктивного письма - написание рекламы электронного устройства: упр. 9, с. 49 T: You should make your own adv for a gadget. You can work in groups. Please use the adv in ex. 8 as a model. Don’t forget include in the adv name, price, what it can do and so on. Before starting we can discuss ideas and write them on the board. You should complete this task at home. Предполагаемый ответ: New and Improved Slice-o-matic! Stainless steel blades (never need sharpening) Easy-grip plastic handle Lifelong guarantee Slice-o-matic can dice, slice, cube, cut and mince. No kitchen should be without one! Only $8 (Учащиеся демонстрируют умение читать диалог и объяснять значение слов по контексту) 3. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА 1. Рефлексия: упражнение “Now I know … ” T: Now you are having one minute to think of the grammar structures. Please use them to make sentences. Now you should discuss what you have learnt in the lesson with your partner. 2. Домашнее задание и инструкция по его выполнению. выуч. грамматику; упр.9 , с. 49 (рекламное объявление). 3. Подведение итогов. оценивание работы учащихся: T: Today we learnt many new words and word combinations. You worked so hard and I’m very proud of you, students! Your marks for the lesson are the next: ______________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ . окончание урока: T: Our lesson’s over. Thank you for the lesson! Stand up, please. Goodbye! Ss: Goodbye, teacher!
Автор(ы): Кунакбаева Д. А.
Скачать: Английский язык 7кл - Конспект..doc