Бородкина Марина Петровна, учитель английского языка МБОУ «Гимназия» Гайского ГО Оренбургской области Название предмета: Английский язык Класс: 7 УМК: серия «Английский в фокусе» Ю. Ваулина, О. Подоляко, В. Эванс, Д. Дулли “Spotlight 7” М.: «Просвещение», 2010 Уровень обучения: базовый Тема урока: Читаем классику Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 1 час Место урока в системе уроков по теме: МОДУЛЬ 2. TALE TIME (Время рассказов), неделя V, урок 13 Цель урока: развитие коммуникативных умений в различных видах речевой деятельности (говорении, чтении, аудировании) Задачи урока: общеобразовательные: формировать лексико-грамматические навыки, навыки чтения, аудирования, говорения, выявить качество и уровень овладения знаниями и умениями, полученными на предыдущих уроках. воспитательные: вовлечь в активную деятельность, воспитать культуру учебного труда, воспитывать толерантность, умение сотрудничать развивающие: способствовать развитию лексико-грамматических навыков, навыков чтения, аудирования, говорения, социокультурной компетенции, рефлексии, адекватной самооценки Планируемые образовательные результаты: предметные: передавать основную мысль прочитанного текста, воспринимать на слух и полностью понимать речь учителя, одноклассников, выражать свое мнение личностные: формирование мотивации изучения иностранных языков и стремление к самосовершенствованию в образовательной области «Иностранный язык» метапредметные: развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: серия «Английский в фокусе» «Английский язык» рабочая тетрадь, пособие для учащихся 7 класса, и-нет сайт УМК: http//prosv.ru/umk/spotlight Содержание урока: 1. Организация начала занятия, создание эмоционально положительного настроя T-Sts: Hello! I am very glad to see you. Are you OK? Sts-T: Good morning, teacher. We are fine. 2. Стимулирование познавательного интереса T-Sts: Well, children, I have some questions for you. Do you like reading? What kind of reading do you prefer: do you like reading books, newspapers or magazines? What is your favourite book? Who is the main character of the book? What is this book about? 3. Определение цели урока So, after answering my questions think, please, what will be the aim of our lesson. Учащиеся высказывают свои предположения, слушают друг друга. Совместно с учителем определяют цель урока: “We shall speak about books”. 4. Актуализация знаний обучающихся. Повторение грамматики и лексики предыдущего урока. Индивидуальные задания по грамматике: Задания для слабых обучающихся: Проспрягать глагол to go/to do/to speak в Past Simple Задания для средней группы обучающихся: 1. Give three forms of the verbs. drink – fly – forget – say – 2. Translate into Russian. think – took – wear – lost – 3. Give negative form. gave – read – heard – told – 1. Give three forms of the verbs. give – lose – hear – wear – 2. Translate into Russian. understood – thought – come – drink – 3. Give negative form. got – sat – slept – said – 1. Give three forms of the verbs. sit – come – have – tell – 2. Translate into Russian. gave – forget – fly – find – 3. Give negative form. thought – got – took – wore – Задания для сильных обучающихся: Упражнение 1.Перепишите следующий текст в прошедшем времени. On Monday we have five lessons. The first lesson is English. At this lesson we write a dictation and do some exercises. Nick goes to the blackboard. He answers well and gets a "five". Pete does not get a "five" because he does not know his lesson. After the second lesson I go to the canteen. I eat a sandwich and drink a cup of tea. I do not drink milk. After school I do not go home at once. I go to the library and take a book. Then I go home. Упражнение 2 Перепишите следующий текст в прошедшем времени (что рассказала мама). On Tuesday I get up at half past six. I go to the bathroom and wash my hands and face and clean my teeth. Then I dress, go to the kitchen and cook breakfast for my family. At half past seven my son gets up and has breakfast. I have breakfast with my son. My son eats a sandwich and drinks a cup of tea. I don't drink tea. I drink coffee. After Breakfast my son leaves home for school. I don't leave home with my son. On Tuesday I don't work in the morning. I work in the afternoon. In the evening I am at home. My husband and my son are at home, too. We rest in the evening. My son watches TV, my husband reads newspapers and I do some work about the house. At 11 o'clock we go to bed. Фронтальная работа с классом: Task 1. Say to what categories these books belong (table on the blackboard) Oliver Twist Kashtanka Life of Leo Tolstoy Little Mermaid The Time Machine Little Red Riding Hood Around the World in Eighty Days Three Men in a Boat a novel a humorous novel a fairy tale a science fiction book an adventure novel a biography a (short) story Ex. Little Mermaid is a fairy tale. Task 2. Give brief information about these writers: a) what kind of writers they are; b) when they worked; c) what books they wrote (table on the blackboard) Names what kind of writers they are when they worked what books they wrote William Shakespeare Agatha Christie Charles Dickens N. Nosov A. Chekhov A. Pushkin M. Zadornov Good Interesting Great Famous Well-known Talented Medieval Modern Eighteenth-century Novelist Dramatist Poet Humorist Children’s writer Short story writer Ex. William Shakespeare is a great medieval dramatist and poet. 5. Работа с учебником Today we shall speak about very famous adventure story by Jules Verne “Journey to the Centre of the Earth”. Look at the pictures on pages 18 and 19 and listen to the sounds. What do you think the story is about? Учащиеся смотрят, слушают, высказывают предположения. Read the plot to find out (ex. 1 p. 18). Now let’s read the passage from this story. Be ready to do some tasks. Учащиеся читают отрывок. Сильные учащиеся в парах выполняют упр. 4 стр.18 (Take roles and act out the dialogue in the story). Остальные учащиеся работают с упражнениями: - ex. 2 p. 18 (Read the story and complete the sentences with the words from the text or with your own words). - ex. 3 p. 18 (Find words in the text with the same meaning). - WB ex. 1 p. 12 (Label the pictures). -WB ex. 2 p. 12 (Complete the sentences with the words in the box). 6. Подведение итогов урока. Рефлексия. Our lesson is going to the end. Let’s remember what we learned at this lesson. St1: We did exercises and answered questions. St2: We acted out the dialogue. St3: We learned to speak about books and writers. 7. Домашнее задание: ex. 2 p. 24.
Автор(ы): Бородкина М. П.
Скачать: Английский язык 7кл - Конспект..doc