Коренева Елена Владимировна, учитель английского языка, МАОУ «Гимназия № 1 г. Орска» Английский язык Класс 11 УМК Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения базовый Тема урока В аэропорту Общее количество часов, отведенное на изучение темы «Путешествия. Мир такой разный» 13 Место урока в системе уроков по теме 4-й урок модуля 8 (формирования речевых умений) Цель урока Практическая (учебная) – развитие коммуникативных умений аудирования и говорения по изучаемой теме; Развивающая - развитие речевых навыков, памяти, мышления, воображения; Образовательная – формирование целостного представления о мире; Воспитательная - воспитание личности учащегося на основе общечеловеческих ценностей. Задачи урока Организовать практику иноязычного речевого общения на основе совместной деятельности обучаемых; Тренировать в восприятии и употреблении эмфатического ударения. Планируемые результаты: Уметь вести диалог-обсуждение; Уметь пользоваться языковой догадкой при чтении и аудировании; Уметь оформлять интонационно эмоционально окрашенные высказывания. Техническое обеспечение урока: учебник SPOTLIGHT 11 (Student’s book), рабочая тетрадь (Workbook), компьютер, проектор, презентация, карточки с заданиями Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: https://www.youtube.com/watch?v=4J7IrT49ZWs песенка для динамической паузы Содержание урока 1. Начало урока. Орг. момент (Введение в атмосферу иноязычного общения) 2. Введение в тему урока. Целеполaгание (Активизация учащихся, создание мотивации к дальнейшей работе на уроке) 3. Речевая разминка (Актуализация известных фактов о местах) 4. Этап поискового чтения (Развитие умений найти требуемую информацию в прочитанном тексте) 5. Этап работы над интонационным оформлением речи (Совершенствование слухо-произносительных навыков) 6. Динамическая пауза. 7. Аудирование (Развитие навыков поиска нужной информации в прослушанном тексте) 8. Этап диалогической речи (Развитие умений логически выстраивать диалогические единства ) 9.Завершающий этап урока Ход урока 1. Начало урока. Орг. момент (Введение в атмосферу иноязычного общения) T: Good morning! I’m glad to see you! Для проверки учителем дифференцированного домашнего задания несколько учащихся сдают рабочие тетради на печатной основе с упр. 1, 2, с. 61 2. Введение в тему урока. Целеполaгание (Aктивизация учащихся, создание мотивации к дальнейшей работе на уроке) T: I’d like to begin the lesson today with a meme, so you could understand the topic of the lesson. What will we talk about on the lesson? (слайд 1) S: The topic of our lesson is At the Airport. T: You’re right. What will we do on the lesson? S: We’re going to learn how to talk at the airport. T: Let’s start our work. 3. Речевая разминка (Актуализация известных лексических единиц по теме) T: What places do you find at the airport? Name as many of them as you remember in a chain. Ss: These places are terminal, information desk, check in desk, duty free shop, customs, gates, departure lounge, etc. T: At each of these places people talk. We’ll try to read, listen to and act out some of such conversations to learn how to behave and communicate in English at the airport. 4. Этап поискового чтения с аудированием (Развития умений ориентироваться в иноязычном письменном и аудиотексте) T: Read the first two and last two exchanges of the dialogue in exercise 5 on page 141 to predict the content of a dialogue, guess where the speakers are. Ss (читают нужные реплики диалога вслух): The speakers are a passenger and an airport clerk. They are at check in desk of the airport. T: Follow the whole dialogue in your books whole listening to it and try to understand the order of the information given in exercise 6 on page 141. S: The correct order is To hand over his travel documents ― 1 Where he would like to sit ― 2 How much luggage he has ― 3 Where to put his suitcase ― 4 Who packed his bags ― 5 To say whether he is carrying any forbidden items ― 6 Where/when to board ― 7 5. Этап работы над интонационным оформлением речи (Совершенствование слухо-произносительных навыков) T: Listen to the sentences 1- 6 in exercise 7a on page 141 and repeat them with the same intonation. Mark the words or syllables that are emphasized. What information is relevant in these sentences? Ss: 1 our 2 John 3 time 4 now 5 Andrew 6 That’s T: Make your own phrases according to the situations in exercise 7b. Don’t forget about emphatic intonation. Ss: 1 Was it Mike who went to Paris last year? 2 Ann didn’t get up early enough. That’s why she missed her flight. 3 It’s time we went on holiday together. 4 What I need now is a nap. T: As you can see emphasis makes the sentence more emotional and draws attention to the definite piece of information. 6. Динамическая Пауза. T: Now, I suggest you should make an emotional pause and practise seeing off at the airport and waving farewell to the funny music. (Видеоприложение с динамической музыкальной паузой) Учащиеся под музыку машут рукой. 7. Этап aудирования (Развитие навыков поиска нужной информации в прослушанном тексте) T: There are different situations in air travels and people have different attitude to them. Listen to the speakers expressing their opinion on such problems and choose the correct answers in exercise 8 on page 141. TAPESCRIPT Student: “... so would you recommend that I get the round-the-world ticket?” Travel Agent: Well, that depends on what’s important to you. It’s not necessarily the cheapest option, but it allows the most flexibility. If you change your mind about where you want to go next, for example, or if you want to stay where you are for a bit longer, you can, without any extra cost - provided that there is a seat available on the flight you want, of course. Student: Oh, right. Actually, that sounds like it might be the best option for me because I haven’t really made up my mind exactly where I’d like to go yet. So how much is that ticket? Travel Agent: Well, for an eight-destination open ticket, it’s ... 2 You know, my husband is exactly the same as you. He flies, because he wants to see the world, but he’s scared stiff and feels nervous for days before each flight. I keep telling him that flying is the safest form of transport but it doesn’t make any difference. To tell you the truth, I used to love flying because it meant I was going somewhere nice, but these days I have to fly so often for my job that it really doesn’t thrill me anymore. I find it rather tedious in fact, especially when I’m flying with one of those budget airlines that don’t even show any movies or serve you a meal. 3 I’m been booking all of my business trips with this airline for years now simply because they have such a good reputation, but quite frankly I’ve been a bit disappointed with them lately. Don’t get me wrong ― I’ve never had a problem with the flights being delayed or cancelled or anything, but I just get the impression that their customers aren’t so important to them any more. It all seems to be about money now. You know, serving a quick sandwich instead of a hot meal, cutting down the leg room in economy, only letting you take a small amount of luggage and then charging you more if you want to take more. It’s a shame, because they’ll definitely start losing customers if they carry on like this ... Ss (называют выбранный ответ) 1 – C, 2 – C, 3- B. 8. Этап диалогической речи (Развитие умений логически выстраивать диалогические единства) T: When you talk to people, it’s very important to react properly to their words. Match requests to responses to make the short conversations in exercise 9 on page 141. Work in pairs. Listen to the dialogues to check your guesses. Ss (проверяют составленные микродиалоги) 1- b, 2- c, 3- a 9.Завершающий этап урока 1. Подготовка к выполнению домашнего задания T: Now it’s time to sum up everything we’ve learned and done on the lesson. Ss: We’ve learned how to behave at the airport. T: Continue listening work of our lesson at home and do ex.4 on p. 61 in your Workbooks 2. Рефлексия учащихся (слайд 2) T: Use a smiley on the desk to express your opinion about lesson’s material teacher’s help your work classmates’ cooperation home task Учащиеся выражают своё мнение по каждому вопросу демонстрируя смайлы (Приложение 3). 3. Oценивание учеников T: (называет и аргументирует оценки за урок) Thank you for the lesson. I’d like to finish it with a joke (слайд 3). It’s not about our lesson and probably not about the airport but it’s about life and that’s what we’re studying English here.
Автор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.docxАвтор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Презентация к уроку.pptxАвтор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Видео.mp4Автор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Аудио.rar