Коренева Елена Владимировна, учитель английского языка, МАОУ «Гимназия № 1 г. Орска» Английский язык Класс 11 УМК Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения базовый Тема урока Начинаем путешествие Общее количество часов, отведенное на изучение темы модуля 8 «Путешествия. Мир такой разный» 13 Место урока в системе уроков по теме 2-й урок модуля 8 (изучения и первичного закрепления новых знаний) Цели урока: Практическая - развитие умений в чтении и смысловой переработке информации на основе заданий, требующих личной оценки, рассуждения. Образовательная - развитие познавательных способностей учащихся на основе предложенной информации. Развивающая - развитие понятийных форм мышления через освоение особенностей «языкового сознания» при работе с лексическим материалом. Воспитательная - воспитание уважительного отношения к носителям других культур. Задачи урока: Учить работать с информацией, находить нужное; Развивать умение оперировать в процессе общения активной лексикой в соответствии с коммуникативной задачей; Создавать условия для формирования навыков самоконтроля, работы в группе/паре/индивидуально Планируемые результаты: уметь читать с различными стратегиями в зависимости от коммуникативной задачи; уметь выделять ключевые слова и фразы; уметь употреблять тематическую лексику при работе в различных режимах. Техническое обеспечение урока: учебник SPOTLIGHT 11 (Student’s book), рабочая тетрадь (Workbook), аудиоприложение; двуязычные словари; компьютер; проектор; презентация; карточки с заданиями. Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: https://www.youtube.com/user/milosh9k видео Amazing places of our planet http://doseng.org/interesnoe/100803-samye-misticheskie-mesta-rossii.htmlсамые удивительные и загадочные места в России http://www.fipi.ru/ege-i-gve-11/demoversii-specifikacii-kodifikatory демоверсия ЕГЭ по английскому языку Содержание урока 1. Начало урока. Орг. момент (Введение в атмосферу иноязычного общения) 2. Введение в тему урока. Целеполaгание (Активизация учащихся, создание мотивации к дальнейшей работе на уроке) 3. Речевая разминка (Актуализация известных фактов о местах) 4. Аудирование (Развитие навыков поиска нужной информации в прослушанном тексте) 5. Этап поискового чтения (Развитие умений найти требуемую информацию в прочитанном тексте) 6. Этап ознакомления с новой лексикой (Развитие умений языковой догадки) 7. Этап осмысления прочитанной информации (Развитие умения анализировать и сопоставлять прочитанные факты) 8. Этап актуализации лексического материала (Развитие лексических умений) 9. Этап диалогической речи (Развитие умений пересказывать основное содержания прочитанного с выражением своего отношения) 10. Этап обобщения прочитанного (Развитие речевых умений, навыков групповой работы) 11. Завершающий этап урока Ход урока 1. Начало урока. Орг. момент (Введение в атмосферу иноязычного общения) T: Good morning! I’m glad to see you! 2. Введение в тему урока. Целеполaгание (Aктивизация учащихся, создание мотивации к дальнейшей работе на уроке) T: I’d like to begin the lesson today with a video, so you could understand the topic of the lesson. (просмотр ВИДЕО) What will we talk about on the lesson? S: The topic of our lesson is Mystic places (слайд 1) T: You’re right. What will we do on the lesson? S: We’re going to visit some famous mystic places and learn about them. T: Let’s start our travel. 3. Речевая разминка (Актуализация фактов об известных местах) T: What makes the places mysterious? Ss: These places are mysterious because they contain the remains of lost civilizations; they have strange buildings, unusual statues or temples. 4. Аудирование (Развитие навыков поиска нужной информации в прослушанном тексте со зрительной опорой) T: What is the main fact known about each place? Listen to the text, follow it in your books on pages 138 – 139 and underline the key idea about each place. (Аудиоприложение) S: Easter Island: Roggeveen noticed that the island had very few trees or animals; no one knew why the stone statues had been built or how the stone was carved and transported; maybe climate change is responsible for changing the island – no one knows exactly. (слайд 2) S: Kailasa Temple: the surface of the rock is covered with symbols and figures (слайд 3) S: Machu Picchu: known as ‘The Lost City of the Incas;’ invisible from below; no one knows when life in this city ended; it was forgotten until 1911; hasn’t been destroyed unlike many other Inca ruins; may have once been a royal residence; everything is made perfectly from dry stone; according to legends, the mountain has magical properties. (слайд 4) S:Delphi: it was the home of the Oracle, a mysterious force said to be the spirit of the god Apollo which could apparently tell the future; some people say the Oracle is still there. (слайд 5) 5. Этап поискового чтения (Развитие умений найти требуемую информацию в прочитанном тексте) T: Read the text again and answer questions 1-10 in exercise 2 on page 138. Ss: (читают ответы 1-C, 2- A, 3-B, 4- C, 5- D, 6 –D, 7- A, 8- C, 9- B). 6. Этап ознакомления с новой лексикой (Развитие умений языковой догадки) T: Look through the text once again and match words with their meanings. You can work in pairs to identify the underlined words throughout the text and review the meanings given in the exercise 3 on page 138 to clarify as necessary. Ss: (читают определения слов remote ― 8, invaders ― 11, transported ― 5, preserved ― 9, worshipped ― 1, feat ― 6 , symbols ― 7, properties ― 10, unique ― 4, consult ― , 3 invisible ― 2, offerings ― 12). 7. Этап осмысления прочитанной информации (Развитие умения анализировать и сопоставлять прочитанные факты) T; All these places are famous for some people. Explain how people are related to the places. Pay attention to the names of people and the example given in ex.4, p.138 Ss: The Oracle at Delphi, said to be the spirit of the god Apollo, predicted the future and answered people’s questions. Lord Shiva is a Hindu god. The Kailasa Temple was built to honour him. Hiram Bingham was the American who found Machu Picchu in 1911. Monks worked and worshipped at the Kailasa Temple. Spanish invaders damaged many Incan ruins, but not Machu Picchu. The Pythia was the high priestess of the Temple of Apollo. Jacob Roggeveen was the Dutch explorer who discovered Easter Island. 8. Этап актуализации лексического материала (Развитие лексических умений по дифференциации , подготовка к выполнению заданий высокого уровня раздела «Грамматика и Лексика» ГИА) T: Work in two groups and list words from exercise 5 on page 139 under correct headings ‘Water’ and ‘Land ‘on the board. (Приложение 1) (Учащиеся прикрепляют карточки со словами на доску в нужную колонку) Group 1: water - lake, stream, canal, pond, dam, waterfall, hot spring, river, glacier Group 2: land - mountain range, woods, valley, glacier, bay, desert, swamp, grassland, forest, cliff, plain, cave T: Let’s practise in understanding easily confused words in exercise 6 on page 139. You can first guess in pairs and then check the guesses in your dictionaries. Ss: (читают предложения) 1 inhabited, 2 carved, 3 mystery, 4 preserve, 5 lost , 6 ruins, 7 fail, 8 archaeological, 9 known 9. Этап диалогической речи (Развитие умений пересказывать основное содержания прочитанного с выражением своего отношения) T: Express your personal opinion and say what place you’d like to visit. Make short dialogues in pairs. A: I would like to visit Machu Picchu. B: Why’s that? A: I have always wanted to go to the Andes Mountains in Peru. I have seen it in photographs and it would be so exciting to see the ‘Lost City of the Incas’ and imagine how they once lived. B: Yes, that would be an excellent experience. A: Which place would you like to visit? B: I think I would like to visit Delphi. I have never been to Greece. If I went there, I could ask the Oracle a few questions 10. Этап обобщения прочитанного (Развитие речевых умений) T: Now it’s time to sum up everything we’ve read and discussed. Read the quotation in the section Words of Wisdom on page 139. How can you paraphrase the quotation? S: I agree with the quotation that mysteries keep us alive and in search of knowledge. Mysteries make life interesting and more exciting. I would not like to know everything that has happened as it is sometimes fun using your imagination to understand what happened. T: I think that’s the main message you’ve got from the lesson. 11. Завершающий этап урока, подведение итогов -рефлексия учащихся(слайд 6) T: Thank you for the lesson. Recollect five “best points” of the lesson, please. the most talkative student the most surprising question the most unexpected answer the most original idea the most memorable English word -оценивание учеников T: The marks to the students you’ve named are excellent. (называет и аргументирует оценки за урок) - объяснение домашнего задания (Дифференцированные задания 3 видов: базового уровня в Рабочей тетради, продвинутого уровня по индивидуальным карточкам, творческое с элементами исследовательской работы) T: You can choose the task at home from the following three ones: 1. Continue vocabulary work of our lesson at home and do ex. 1, 2 on p. 60 in your Workbooks 2. Prepare a story about some mystic place in Russia, choose a photo and tell about it according to the plan: where and when the photo was taken what/who is in the photo what is happening why you keep the photo in your album why you decided to show the picture to your friend You have to talk continuously starting with: “I’ve chosen photo number …”, for not more than 2 minutes (12–15 sentences). Record your talk for me to check. Задание для продвинутых учащихся в формате задания 3 Устной части ГИА по английскому языку (Приложение 2) 3. Do some research in the Internet about other mystic places on the Earth, solve a crossword in ex. 3, p.60 WB and collect more interesting facts about them in your exercise books. T: Thank you for the lesson.
Автор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.docxАвтор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Презентация к уроку.pptxАвтор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Видео.mp4Автор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Приложение.rarАвтор(ы): Коренева Е. В.
Скачать: Английский язык 11кл - Аудио.rar