Корнюшкина Лариса Ивановна Учитель МОАУ «СОШ №1 им. А.С. Макаренко г. Орска» Предмет: английский язык Класс: 11 УМК: Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения: базовый Тема: «Белый клык» Количество часов: 1 Урок: 8 (71 по КТП) Цели: Развитие навыков чтения с разной стратегией на примере оригинальной художественной литературы. Задачи: Развивать умение читать художественный текст с детальным пониманием прочитанного. Ознакомить с творчеством великого Американского писателя Джека Лондона на примере его произведения «Белый клык». Развивать умения работать с лексикой, применять её в речи. Развивать умения прогнозирования и догадки. Развивать навыки письменной речи. Воспитывать чувства сострадания. Планируемые результаты: Предметные: обучение чтению, говорению, письму. Метапредметные: умение самостоятельно определять цели обучения и ставить задачи; -умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность со сверстниками; -умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации. Личностные: формирование ответственного отношения к учению; -формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками. Техническое обеспечение урока: компьютер, проектор. Дидактическое оснащение урока: презентация «Джэк Лондон», трейлер «Белый клык» Интернет-ресурсы: https://wwwyoutube.com/watch Ход урока 1.Организационный момент Greeting. Teacher’s introduction: I’d like to begin our lesson with information about possibly the world’s most famous writer. His books are translated into over 100 foreign languages. Many of his novels have been filmed. Look at the screen this is Jack London. (слайды1,2) There is a list of his well known works. Let’s read them. (слайд3) 2. Фонетическая зарядка Ss read the list of the names: “The call of the wild”, “Martin Eden”, “South sea tales”, “Hearts of three”, “The Daughter of the snows”, “The Sea Wolf”, “White Fang”. 3. Контроль домашнего задания. T: Your home task was to prepare group presentation about J. London. Please, demonstrate them. (students show their presentations about different periods of writer’s life) 4. Работа с учебником. Чтение. Let’s read a very interesting story and hope to watch your skills in it. T: Open your SB. We’ll begin with ex.1. T: What is the wild animal in the picture? Read the biography to find out. Ss read the biography to confirm the correct answer. Ex.2 Predicting the context of the text T: Look at the pictures. What is the extract about? Read and check. Ex.3 Reading for comprehension, completing a text. Ss look at eight sentences and must put them into their appropriate position. Ss read the entire text again and begin to replace the missing sentences. T: Which words have helped you decide? Ex.4 a) Practising vocabulary T: Look at these verbs. They are words to describe how animals move and sound. (growl, scream, shake, bark, stumble, pant) Ss complete the sentences with the appropriate verbs. b) Developing vocabulary T: Try to guess the meaning of the words from the context. Ss explain words and phrases in bold from the text, provide a synonym, a definition or example sentence to show their understanding. (для более мотивированных учащихся) Для менее мотивированных учащихся это задание на карточках на соотнесение. Card 1 Match the words with their definitions 1 whined a concentration 2 attention b made a long, sad, sound 3 remainder c type of animal 4 breed d amount left over 5 sharp e sudden and strong 6 comforted f pulled at something 7 dragged on it g made someone feel emotionally better 8 twitched e in a quick, clear manner 9 decisively f made an uncontrolled movement Ex.5 Matching animals to the noises they make T: Match the verbs to the animals. What are these phrases in your language? Ss compare answers with a partner. Example: quack-duck Ex.6 Reading for detailed comprehension of White Fang’s character. Listening to the text. Ss write different qualities people and animals can have on the board. (obedience, determination, anger, unwillingness, understanding, faithfulness) Group work T: Complete the task in small groups 5. Говорение Ex.8 Pair work Discussing how White Fang felt for his master T: How did White Fang felt for his master? Why? How has his master gained White Fangs affection? S1 I think White Fang felt very close to his master because they spent a lot of time together. S2 Yes, I agree. I also think he respected his master and felt very grateful for having good home. Ex. 9 Pair work Attributing human qualities to White Fang T: Which human qualities can be attributed to White Fang? How do they affect him? Explain your answer. 6. Подведение итогов урока Discussion about students’ pets. T: Do you have any pets at home? How much time do you spend together? Do you really like them? Why? Объяснение домашнего задания: Письмо Д.З. Ex.10 p.109 Writing about how children benefit from having a pet. (для более мотивированных учащихся) объём-100 слов Writing about a pet. (для менее мотивированных учащихся)-80-90слов Объявление оценок. T: Thank you for the lesson! Good bye!
Автор(ы): Корнюшкина Л. И.
Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.docxАвтор(ы): Корнюшкина Л. И.
Скачать: Английский язык 11кл - Приложение.docx