Корнюшкина Лариса Ивановна Учитель английского языка МОАУ «СОШ № 1 им.А.С.Макаренко г. Орска» Предмет: Английский язык Класс:11 УМК: Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения: базовый Тема урока: «Новости» Общее количество часов:1 Место урока в системе уроков:5 (68 по КТП) Цель урока: Развитие аудитивных навыков Задачи урока: -развивать умения учащихся понимать иноязычный текст -развивать лексические навыки по теме «Новости» -развивать умения прогнозирования и догадки -поддерживать интерес учащихся к изучению языка Планируемые результаты: Предметные: умение понимать иноязычную речь на слух, умение использовать, обучение говорению. Метапредметные: умение самостоятельно определять цели обучения и ставить задачи; -умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность со сверстниками; -умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации. Личностные: формирование ответственного отношения к учению; -формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками. Техническое обеспечение урока: компьютер, проектор. Дидактическое оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, интернет–ресурсы (http/agendaweb.ru-listening). Ход урока 1. Организационный момент Greeting 2. Фонетическая зарядка T: Look at the board and read the words, pay attention to the highlighted words. Newsagent magazines survey scandal association unbelievable fiction 3. Речевая зарядка T: Look at the these pictures (tabloid and broadsheet on the screen). What are these pictures associated with? S1: It’s a tabloid. It’s associated with scandals and gossip. S2: It’s a broadsheet. It’s associated with serious news and information. T: Ask each other in a chain. Where can you get news and information from? 4. Постановка цели урока T: In your answers you’ve mentioned different sources for getting news. Can you guess what problem our lesson may be devoted to. Ss We’ll speak about news. (on the board- a saying “No news is good news”) 5. Контроль домашнего задания T: Where can you get serious information from? (h/t: tabloids’ and broadsheets’ description) Ss characterize tabloids and broadsheets. 6. Основной этап Чтение Ex.5 p.105 (reading and listening)iA pair of students read out the first exchange and say what the dialogue is about. Ss listen to the recording and read to find out whether they are correct. Ex. 6a p.105 (for specific information) Ss read the text through again, complete the sentences and compare answers with a partner. Говорение Acting out a dialogue T: You’ve read some gossip, but your partner disapproves. Choose one of the headlines from Ex.4 and act out your dialogue. Аудирование Ex.8 p.105 Listening for order and just. T: Number the statements below in the order you hear them. There is one extra statement that you don’t need to use. Ss Listen and number the statements. Ex.9 p.105 Identifying phrases to express approval and disapproval. T: Listen and repeat. Which of these replies express: approval? disapproval? Say what the other speaker could have said. Example: Apparently, Tom Hanks sacked his manager. Работа с идиомами Ex.10 p105 Practising idioms with talk and speak. T: Complete the idioms with talk or speak the correct form. Check in the World List. Are there any similar idioms in your language? 7. Рефлексия. T: How do you feel about the lesson? What skills have you developed at the lesson? 8. Подведение итогов урока. Объявление оценок. 9. Домашнее задание. 1.Подобрать эквиваленты к английским идиомам(для всех) 2.WB Ex3p.45, (для слабо мотивированных) 3.WB Ex.4p.45 (для высоко мотивированных)
Автор(ы): Корнюшкина Л. И.
Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.docx