Незавитина Ирина Анатольевна Учитель английского языка МОАУ «Гимназия №2 г. Орска» Предмет: английский язык Класс: 11 класс УМК: Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2009 Уровень обучения: базовый Тема: Отношения. (1 час) Место урока: Третий урок по теме «Семейные узы» Цель урока: развитие и совершенствование навыков речевой деятельности (через аудирование, чтение и говорение) Задачи урока: 1) учить учащихся выделять основную информацию, игнорируя несущественное, в том числе незнакомые слова не мешающие пониманию основного содержания прослушанного 2) развивать психические функции, связанные с речевой деятельностью (память, восприятие, воображение) 3) воспитывать чувства собственного достоинства, правильной оценки себя и других . Планируемые результаты: 1) умение описывать тематические картинки; 2) умение кратко высказываться по теме без предварительной подготовки; 3) умение восстановить целостность прослушанного текста путем добавления пропущенных фрагментов Техническое обеспечение урока: компьютер (аудио файлы к ex 4 p. 12, ex. 6 p. 13, ex 8 p. 13) Тип урока: комбинированный Содержание Оргмомент T: Good morning students. Glad to see you. How are you? How are your relatives? Why? e/g S I’m happy. At last I got a good mark in Geometry, etc Речевая зарядка T: Look at the pictures p. 12. How are the people related? S: In the first picture we can see a friendly family. The second picture shows neighbours. The last picture depicts friends. T: Looking at all these pictures can you guess what the topic of our lesson is today? What do they have in common? The member of the family, our neighbours, our friends. S: I suppose different types of relationships can unite these categories of people. T: You are quite right today we are going to speak about the relationship, positive or negative. But first of all, let’s describe these pictures (задание по рядам, каждый ряд описывает свою картинку) . T: Answer the following questions. 1. Is there anything in the picture connected to your experience? Describe it. 2. When did you take the photo/ 3. Where were you at that period of time? Why were you there? What was the attitude towards that period?. Find details in the photo which will help you to describe the situation. 4. Who is in the picture? How are the people in the photo related to you? 5. What is happening in the photo? Give possible characteristics of the action. 6. Why is it happening? 7. What is shown in the photo? Can you find its idea? 8. Why did you take this photo? 9. May your friend whom you are going to show the picture be interested in it? Why/ 10. Why did you decide to show the picture to your friend? 11. What are your emotions like when you look at this photo? Express your feelings related to this photo. T: To sum up> Give the full description of each photo (задание для учащихся, которые собираются сдавать ЕГЭ) Фонетическая зарядка T: We can’t describe the relationships of people without topical vocabulary. Scan the words in bold of ex. 2 p. 12 and repeat them correctly all together. (фонетическая отработка слов, выделенных жирным шрифтом) Тренировка в употреблении лексических единиц a) T: Choose the right word from given/ Check in the Word List. Pay attention to lexical peculiarities. (выполнение учащимися ex 2 p. 12) b) T: Use the words and word combinations of ex. 2 p.12 and key expressions of ex 3 p. 12 to discuss: (the students of the first group) the relationships with various family members. (the students of the second group) the relationships with neighbours. (the students of the third group) the relationships with friends Динамическая пауза (проводит дежурный ученик) Формирование навыков аудирования и говорения. T: When we describe our relationships with different people we often complain or apologise. I think it will be useful to learn the phrases of everyday English, making a complain, apologizing. a) (фонетическая отработка фраз ex 5 p.13) b) T: Make up dialogues using the situation above (ex 5 p13) to illustrate the phrases in box. (учащиеся составляют свои диалоги) с) Now listen to complain. Fill in the gaps and say what the form is for. (ex 4 p. 12) (учащиеся прослушивают запись, заполняют формуляр и отвечают на вопрос) Развитие навыков чтения a) T: Let’s analyse another variant of complain. Listen and read the dialogue ex. 6 p. 13. (учащиеся прослушивают диалог, затем читают его) b) T: Look through the underlined expressions and guess what they mean. c) T: Answer the questions How are John and Phil related? What is John’s problem? What does Phil promise? Who is having a party on Saturday? d) T: What expressions does Phil use to invite John to his party? (учащиеся находят в диалоге нужные фразы) e) T; Let’s practice the intonation of inviting phrases (ex 8. P. 13) (учащиеся слушают и повторят за диктором фразы, копируя интонацию) Домашнее задание ex. 6 p. 13 учить диалог, ex 9 p. 13 (письменно), выписать идиомы Подведение итогов урока (выставление оценок за урок с комментарием) T: What experience have you got at the lesson? SS – I have read about… I have talked about.. I have learnt how to… I have practiced…
Автор(ы): Незавитина И. А.
Скачать: Английский язык 11кл - Конспект.docxАвтор(ы): Незавитина И. А.
Скачать: Английский язык 11кл - Аудио.rar