Шишова Инна Юрьевна, учитель английского языка, МОАУ «Гимназия №3 г. Орска Оренбургской области» Название предмета: Английский язык Класс: 10 класс УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения: базовый Тема урока: «Развлечения подростков» Общее количество часов, отведённое на изучение темы: 13 Место урока в системе уроков по теме: 2 Цель урока: актуализация знаний, умений и навыков по теме «Развлечения подростков» Задачи урока: Обучающие: формирование умений монологической и диалогической речи по теме урока, понимания высказываний учителя и собеседника в различных учебных ситуациях; развитие навыков аудирования; развитие навыков говорения. Развивающие: формирование коммуникативной компетенции учащихся; развитие речевых и языковых способностей, памяти, внимания, восприятия и воображения; развитие логического и ассоциативного мышления, умение систематизировать и обобщать полученные знания; развитие творческих способностей учащихся и расширение кругозора. Воспитательные: научить учащихся видеть достоинства и недостатки различных технических новинок, развитие интереса учащихся к изучению иностранного языка, формирование познавательной активности учащихся; акцентирование внимания учащихся на способах проведения досуга. Техническое обеспечение урока: компьютер, мультимедийный проектор, раздаточный материал. Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: рабочая тетрадь к учебнику «Английский в фокусе» для 10 класса презентация, рабочие листы для групповой работы интернет-ссылка https://www.youtube.com/watch?v=-qRzArVBBA8 Содержание урока I Организационный момент (определение темы, целей и задач урока) Good morning, boys and girls. How are you today? I suggest your looking at the screen and think what we are going to talk about today (slide1). So what are your ideas of the theme of our today’s lesson? We are going to talk about various forms of entertainment and discuss their advantages and disadvantages? We have already discussed this theme and we are going to continue our discussion today. II Речевая зарядка 1 What forms of entertainment can you name? Look at the screen, match the words and make up word combinations (slide 2). 2 What forms of entertainment do young people in Russia like? Make a list. Brainstorm your ideas. III Введение и актуализация лексики. 1 And now we are going to learn some adjectives, which help us to describe forms of entertainment. Look at the screen and repeat the new words (slide 2) gripping relaxing exciting pointless interesting a good laugh repetitive moving boring educational entertaining sociable 2 Let’s find out forms of entertainment you like or dislike the most in chain. You must use the following adjectives to give reasons. Ex.6, p.122 IV Проверка домашнего задания. Your home task was to give a talk about entertainment you and your friends have. Which form of entertainment do you prefer and why? V Предоставление результатов исследовательской работы. … have prepared ten Yes-No questions about popular entertainment forms to carry out a survey in your class and now let them present the results of their survey (приложение №1) By the way, how do you think teenagers will entertain themselves in 10 years? VI Динамическая пауза https://www.youtube.com/watch?v=-qRzArVBBA8 VII Групповая работа So, modern teenagers can’t imagine any entertainment without gadgets! Which of the gadgets do you have? How often do you use them for? To fulfill your next task you will have to divide into 3 groups. All of you will get cards with this or that short phrase from 3 small talks. You should find the members of your group by reading and matching the phrases from your cards (происходит деление на группы) Учащиеся знакомятся с фразами на своих карточках, из которых они должны построить мини – диалоги по темам, которые находятся на столах каждой группы. Затем ученики ищут друг у друга подходящие фразы. После составления мини - диалогов участники групп зачитывают их (приложение №2) You should do the following tasks in your groups: 1 Text messaging is certainly one of the most popular forms of entertainment! I’m sure you use a special text messaging language as well as American or English teens of the same age. Your task will be to rewrite the text messages using Standard English (slide 3). 2 If you use gadgets too much, then you may be described as a square – eyed generation. Do you agree? Now you get a list of arguments on the topic. Which of them are in favor and which of them are against using this or that gadget as a form of entertainment? 3 Discuss these statements. Give reasons for your opinions. 1 group: “Young people don’t do many constructive or creative things in their free time.” 2 group: “There aren’t many entertainment facilities for young people in the local area.” 3 group: “Modern teens prefer spending their free time in social networks to meeting with friends.” VIII Домашнее задание Ex. 1-4 p.52 in a workbook. IX Итоги и оценивание To sum up the result of our lesson let’s make a cinquain: (slide 4) the first line is the theme of our cinquain; the second line contains two adjectives or participles; the third line contains three verbs; the forth line is your personal attitude to the theme; the fifth line is the word-summary. You worked hard and I hope you liked the lesson. Your marks for the lesson are: The lesson is over. You may be free, good-bye.
Автор(ы): Шишова И. Ю.
Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docxАвтор(ы): Шишова И. Ю.
Скачать: Английский язык 10кл - Презентация к уроку.pptxАвтор(ы): Шишова И. Ю.
Скачать: Английский язык 10кл - Приложение.docx