Горецкая О.Н., учитель английского языка, МОАУ «СОШ № 27 г. Орска» Предмет: английский язык. Класс: 10. УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения: базовый. Модуль 5 «Каникулы». Тема урока: «Собираемся в дорогу». Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 12. Место урока в системе уроков по теме: 6. Цели урока: Познавательный аспект – знакомство с правилами сбора в дорогу; Развивающий аспект – развитие логического мышления, воображения, памяти; Воспитательный аспект - воспитание самостоятельности и активности, укрепление благоприятного психологического климата в коллективе; Учебный аспект – активация лексических единиц по теме «Путешествие» прошедших времен в речи учащихся. Техническое обеспечение урока: компьютер. Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: 1. Аудиозапись для упр. 5b стр. 87. 2. https://doc4web.ru/uploads/files/1/36fb2a8d1658911e5384a272da59ed9d.doc Содержание урока: I. Организационный момент. Good morning, children! I’m glad to see you! How are you? II. Речевая зарядка. 1. What season is it now? 2. What season comes after it? 3. What is the hottest season? 4. What are your associations with it? 5. Do you have good or bad travel experience? III. Проверка домашнего задания. Ex. 3 p. 174. Put the verbs in brackets into the past perfect or the past perfect continuous. Ex. 4 p. 174. Join the sentences using the words in brackets. Use the correct tense. IV. Целеполагание. 1. What kind of travel experience was described in all the sentences in your homework? 2. Do you know how to avoid problems while travelling? 3. What are we going to speak today about? (We are going to make a plan of travelling. We will make some tips for travelers). V. Активация лексического материала. 1. Let’s make a mind map. 2. Where can tourists go? (Add to your mind maps – to different countries, to the seaside, abroad etc.). 3. What things should they take? Ex. 5 p. 87 a) Read the theory box, then complete Emily’s lists with the words below. b) Read the theory box. Listen and underline the stressed part(s). (Add to your mind maps – a guide book, a hair dryer, sickness pills etc.). VI. Динамическая пауза. https://doc4web.ru/uploads/files/1/36fb2a8d1658911e5384a272da59ed9d.doc VII. Активация лексического материала. 4. How can tourists travel? (Add to your mind maps – by bus, train, car, plane, ship, ferry, on foot). 5. What other prepositions are connected with travelling? a) Ex. 6 p. 87. Use Appendix 1 to fill in: by, on, in. Then, make sentences using the phrases. b) Ex. 7 p. 87. Study the diagram, then complete the sentences with the correct phrasal verb. 6. What should you do to avoid problems while travelling? Ex. 8 p. 87 Read the sentences, choose the correct word and make up some tips for travelers. Use planes to travel fast. Don’t be late. Don’t leave your passport at home. (Add them to your mind maps). VIII. Итоги урока. 1. Now, using your mind maps, tell how to prepare for travelling. 2. What do you know about travelling now? 3. Выставление отметок. IX. Домашнее задание. Ex. 9 p. 87, a leaflet “Some tips for travelers” (in groups).
Автор(ы): Горецкая О. Н.
Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docxАвтор(ы): Горецкая О. Н.
Скачать: Английский язык 10кл - Аудио.rar