Гальцева Анна Юрьевна, учитель английского языка, МОАУ «СОШ № 43 г. Орска» Предмет: английский язык. Класс: 10. УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения: базовый. Модуль 5 «Каникулы». Тема урока: «Виды путешествий». Общее количество часов, отведенное на изучение темы: 12. Место урока в системе уроков по теме: 2. Цели урока: Познавательный аспект – знакомство с видами путешествий; Развивающий аспект – развитие внимания, мышления, памяти, навыков общения, обобщения и систематизации; Воспитательный аспект – воспитание самостоятельности и активности, укрепление благоприятного психологического климата в коллективе; Учебный аспект – обобщение и систематизация знаний лексических единиц по теме «Путешествие» Задачи урока: -практиковать учащихся в употреблении слов, относящихся к теме «Путешествие»; - практиковать учащихся в письме; - совершенствовать коммуникативные навыки учащихся по теме «Путешествие». Планируемые результаты: Ученик будет знать: - виды путешествий. Ученик будет уметь: - использовать лексику для коммуникации и письма. Тип: Урок развития речевых и письменных навыков. Оборудование: 1.Книга для учащихся УМК «Английский в фокусе» 10, авторы Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В., Оби Б. (базовый уровень); 2.Раздаточный материал 3. Ноутбук, экран Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока: презентация PowerPoint. Содержание урока. I. Организационный момент. T: Hello everybody! I am glad to see you! How are you? II. Речевая зарядка. 1. What is the weather like today? 2. Is such weather good for travelling? 3. What types of travelling do you know? III. Постановка темы урока. T: So, the basic topic of our lesson today is… S: «Types of travel» (см. Стр.83) IV. Целеполагание. T: Now look at the screen. What are we going to speak about today? S: Learn new words about types of travelling. (Презентация. Слайд 2) T: What do you associate with the word TRAVELLING? V. Проверка домашнего задания. T: Ex.8 p.83 Imagine you are the author of the travel diary on p. 82. Write a postcard home from Bhaktapur (50-60 words.) Write about: • Where you are? • What you are doing? • What you can see there? • If you like it there… • What you have bought? Dear Natalya, Greetings from ancient Bhaktapur, Nepal. We are here to see the annual festival of Bisket Jatra. We are watching a tug-of-war contest, and later we can see a parade and a candlelit procession. There are also some magnificent temples to visit. I like it here very much. I have bought some beautiful souvenirs, including some pottery. See you soon! Sasha. VI. Активизация работы в группах. Активация смысловой догадки. T: Now open your books at page 83 Ex. 5. 1. Which places did the author visit? 2. What did she do/see in each? 3. How did she like her journey? 4. Make notes. Use your notes to tell the class. S1: The author visited four countries in Asia including Nepal. In Nepal, she went to Kathmandu where she visited the Monkey Temple. She also went on a trekking excursion in the Himalayas. Then she went to Bhaktapur, saw the events of the BisketJatra festival, and went on a tour of the temples and finally she bought some souvenirs. She enjoyed her journey but found it uncomfortable and tiring at times. S2: The author has visited four countries, and one of them was Nepal. She arrived in the capital - Kathmandu from India. And then the author visited the Monkey Temple, which is located not far from Kathmandu, also she went on an excursion to the Himalayas, where the travellers camped near a village called Phakding and tried some local food, and, finally, she visited Bhaktapur, where she saw the events of the annual Bisket Jatra festival and took a guided tour of the magnificent temples. The author will never forget the amazing experience, which she has gain thanks this journey. Nevertheless, she got tired during the travel and now the author misses some home comforts. 2. Look at the screen and repeat after me. (Презентация. Слайд 3-6) VII. Динамическая пауза. Упражнения для пальчиковой гимнастики (выполняются сидя или стоя). 1. “Claws” (“Коготки”). Сильное полусгибание и разгибание пальцев. 2. “Thesunrays” (“Солнечные лучи”). Руки в “замке” подняты вверх, ладони крепко сжаты, пальцы с силой разжимаются и сжимаются вновь. 3. “Thelamps” (“Фонарики”). Вращение свободными кистями рук (по 10 раз). VIII. Систематизация и обобщение лексического материала Ex.6 p.83 Choose the correct word. Check in your dictionary. Use the other word in sentences of your own. Ex.7 p.83 Fill in tour, excursion, trip, voyage, journey. IX. Заключительный этап/подведение итогов урока, выставление оценок, объяснение домашнего задания. -What have you learnt at the lesson? What didn’t you know? What was difficult? -At home you’ll have to continue the work on this theme. h/w 1) SB, p.162, ex.1, 2, 3
Автор(ы): Гальцева А. Ю.
Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docxАвтор(ы): Гальцева А. Ю.
Скачать: Английский язык 10кл - Презентация к уроку.pptx