Степанова Юлиана Владимировна Учитель английского языка МОАУ «СОШ№8 г. Орска им. А.К. Коровкина» Английский язык 10 класс УМК «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения (базовый). Тема урока: «Свободное время. Употребление фразовых глаголов». Общее количество часов, отведенное на изучение темы - 1 час. Место урока в системе уроков по теме: 6 урок. Цель урока: Формирование навыков употребления герундия в монологической речи. Формирования навыков употребления фразовых глаголов. Задачи урока. Обучающая: закрепить новый материал «Фразовые глаголы». Развивающая: развивать способности к продуктивным речевым действиям. Воспитательная: воспитать культуру общения на английском языке. Здоровьесберегающая: предупредить переутомления учащихся путем смены деятельности и использования динамических пауз. Техническое обеспечение урока: компьютер. Содержание урока. 1. Орг. момент. T: -Good morning! Glad to see you again! - Sit down! Let’s start our lesson! 2. Закрепление пройденного материала. Речевая зарядка T: Let’s remember our last lesson grammar material. I’ll start the sentence you‘ll continuе. -I’m not keen on….. -I prefer……… -I hate………….. -Alan enjoys…… -Do you mind…………. -Would you like…………. 3. Проверка домашнего задания. -What have you known about – ing form and the infinitive at our last lesson? Let’s remember our grammar material at page Grammar reference. Look at the slide (презентация). T:-And now we are going to practice this grammar material. T: Have you done your home ex.? Let’s check. Ex.5, page 14 in your workbooks. 4 Совершенствование навыков употребления герундия. T:-Put the verbs in brackets in the infinitive or – ing form. Ex. 3, page 14. T:-And then let’s do Еx.4, page 14. Try to speak about yourself using the infinitive or – ing form. T:–I hate washing up dishes I’d love to read interesting books instead of it. …And what do you like? (Учащиеся строят предложения) 5. Динамическая пауза. T: Look at the slide. 6. Закрепление грамматического материала. T: Let’s revise our grammar material “Phrasal verbs”. Look at the table “Phrasal verbs” page 33. -Why these verbs are called phrasal? Answer please. -Open your textbooks Еx.6, page 33. -Let’s play. (Rules). -The 1st. student name the verb, the 2nd. find the sentence and put the right phrasal verb. (take in, take after, take out, take off, take up, take over.) -And do Еx.7, page 15 in your workbooks. Write down the sentences and choose the correct form. T; Right you are. And the next task is” Dependent prepositions”. Еx.7, page 33 in your textbooks. -Read the task. Do the game “Wrong phone”. (Rules). -The 1st. student read the sentence with the preposition and the 2nd make it himself. And the next task will be Еx.9, page 33. -The 1st. student read the sentence with the preposition and the 2nd paraphrase it using the preposition. -Right you are. 7. Подведение итогов. Рефлексия. T: What have you learned at the lesson? Look at this slide(приложение) T: Write down your home task Ex. 8, 9, page 15 in your workbooks. Your marks are……… Thank you for the lesson, good bye!
Автор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docxАвтор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Презентация к уроку.ppsАвтор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Приложение.docx