Степанова Юлиана Владимировна Учитель английского языка МОАУ «СОШ №8 г. Орска им. А.К. Коровкина» Английский язык 10 класс УМК «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012 Уровень обучения (базовый). Тема урока: «Покупки. Образование форм герундия». Общее количество часов, отведенное на изучение темы - 1 час. Место урока в системе уроков по теме: 5 урок. Цель урока: Формирование употребления грамматических навыков герундия в монологической речи. Задачи урока. Обучающая: закрепить новый грамматический материал «Герундий». Развивающая: развивать способности к продуктивным речевым действиям. Воспитательная: воспитать культуру общения на английском языке. Здоровьесберегающая: предупредить переутомления учащихся путем смены деятельности и использования динамических пауз. Техническое обеспечение урока: компьютер. Содержание урока. 1. Орг. момент. T: -Good morning! Glad to see you again! - Sit down! Let’s start our lesson! 2. Фонетическая зарядка. -Sounds: [a:],[i],[ai].Ex.1 page 30 Repeat: –gardening, white-water rafting, fishing, skydiving, martial arts, snowboarding, archery, and aerobics. -Let’s repeat adjectives: adventurous, cautions, creative, brave, relaxed, quiet, fit, outgoing, shy, sociable, boring, ambitious, strong, and active. 3. Речевая зарядка. T: What kinds of people usually enjoy these activities? Make sentences. -Only brave, strong and ambitious people enjoy white-water rafting and skydiving. Give your examples. -Now we are going to read the letter in our textbooks Еx:1a, page32. Read the problem page letter and reply. What is Andrew’s problem? What does Claire suggest? And pay attention to the structures in bold. 4. Постановка задач. T:-What is the problem? P:-The problem is the shortage of money and no chances to find a part-time job. T: And we are going to find the solution to this problem and give an advice. -Before it let’s turn to our Grammar References Module 2 and know some facts about Gerund. 5. Представление новой темы. T: This grammar presentation will help you to understand the new grammar structures(презентация) 6. Формирование навыков употребления грамм. структур. T: Open your workbooks Еx:1, page 14. Put the verbs in brackets into the correct form. -And then let’s do Еx:2, page:14. Choose the correct sentence. (Учащиеся выполняют коммуникативные упражнения на подстановку правильной грамматической формы и выбора грамматически правильного предложения.) 7. Динамическая пауза. Коррекция зрения. T: Look at this slide. Train your eyes. 8. Употребление грамматических структур в построении предложений. Работа в парах. T: Let’s do Еx:3, page32 in your textbooks in pairs. Use the phrases to complete the sentence. -The 1st. pupil will read the sentence and the 2nd.will make your own. 9. Построение монологических высказываний. T:And now you are ready to give an advice to Andrew using this phrases and grammar structures. T: Hi Andrew, You love being sociable and like to go out shopping more with your friends but you’ve never got any money. You like to spend time with your friends and that is great. Do you mind going together playing sport games or visiting parks and museums.You will enjoy spending time with your friends without wasting money. You will have a lot of fun and you‘ll be happy. I think money is not so important for making friends. Max,16, Orsk T: Give your advice to Andrew.( учащиеся представляют свои варианты высказываний) 10. Подведение итогов. Рефлексия. T: What have you learned at the lesson? Look at this slide(приложение). T:Write down your home task Еx. 5, page 14 in your workbooks. Your marks are……… Thank you for the lesson, good bye!
Автор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docxАвтор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Презентация 1 к уроку.pptxАвтор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Презентация 2 к уроку.ppsАвтор(ы): Степанова Ю. В.
Скачать: Английский язык 10кл - Приложение.docx