Методический электронный образовательный центр Министерства образования Оренбургской области и Оренбургского государственного университета

Учителю
  • Быстрый поиск
  • Расширенный поиск
Тип материала:
Разделы:
Темы:

15. Мои увлечения (Решетникова Л.Ф.)

Текст урока

  • Конспект

     Решетникова Лариса Филипповна
    Учитель английского языка
    МОАУ «СОШ №28 г. Орска»
    
    Предмет: английский язык
    Класс: 10 
    УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2012
    Уровень обучения: базовый.
    Тема урока: «Мои увлечения».
    Общее количество часов: 12
    Место урока в системе уроков: пятнадцатый урок в модуле.
    Цель урока: Совершенствование коммуникативной компетенции учащихся, отработка задания формата ЕГЭ.
    Задачи урока: 
    -совершенствовать навыки работы с текстом (чтение с пониманием главной информации);
    -формировать умение анализировать, обобщать и оценивать полученную информацию,  совершенствовать навыки говорения учащихся;
    -содействовать развитию способности учащихся к общению на английском языке;
    - развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться;
    - развивать способность работать в команде и быть толерантным.
    Планируемые ЗУН:
    понимать значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения;
    уметь вести диалог используя оценочные суждения, в ситуациях официального и неофициального общения (в рамках изученной тематики), беседовать о себе, своих планах;
    рассказывать о своем окружении, рассуждать в рамках изученной тематики и проблематики; представлять социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка;
    читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические – используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи.
    Техническое обеспечение урока: учебник, проектор, ноутбук, колонки, раздаточный материал.
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    Содержание урока:
    
    I. Организационно-мотивационный момент.
    Т: Good morning, dear friends.
    P: Good morning, good morning, good morning to you. Good morning, good morning we are glad to see you!
    Т: I’m glad to see you too, thank you. I wish you good luck, give me your smiles, and sit down, please. 
    
    II. Фонетическая зарядка.
    Т: Dear friends, now I want you to guess the riddles. Listen to me attentively and think!
    1) What goes quicker than the wind and the train? (Your thoughts)
    2) What is that you cannot see, but which is always before you? (Your future)
    3) What can you see with your eyes shut? (A dream)
    4) What is that was tomorrow and will be yesterday? (Today) 
    
    III.   Речевая разминка. 
    T: Pupils, please, try to answer my questions:
    1) What is hobby?
    2) What hobbies can people have?
    3) What do you like to do in your free time?
    4) What hobbies are popular in your family?
    5) What hobbies are most popular and less popular in our country?
    Т: отвечают на вопросы учителя из своих работ. Задают вопросы друг другу.
    
    IV. Постановка темы и целей урока. 
    Т: What do you think, what is the theme of our lesson?
    P: выражают свое мнение, догадки.
    Т: Yes, you are absolutely right. The theme of our lesson is «My free-time activities».
    - And what are we going to do at our lesson?
    
    V. Активизация лексических навыков. 
    1. Т: Look at the screen and repeat these words after me and then give me their translation.
    the science fiction
    the feature film
    youth appeal
    a thick accent
    to introduce
    a rumour
    the space exploration
    to joke/boast
    an achievement
    disappointments
    an eel 
    to recover
    научная фантастика
    художественный фильм
    молодежный призыв
    сильный акцент
    представлять
    слух, сплетня
    космическое исследование
    шутить/хвастаться
    достижение
    разочарование
    угорь
    восстанавливать
    
    - Now, read by yourselves.
    
    P: Слушают, повторяют за учителем.
    2. T: Dear friends, look at the screen again. Please, try to understand the meaning of the international words:
    Comic, popular, enthusiastic, leader, civilization, mysterious, criticize, lieutenant, positive, romance, character, principles, film, role, actor.
    P: Отвечают по цепочке
    
    VI. Проверка домашнего задания.
    Т: Your home task was to read and translate the text on p.42 And now, give me the ending of the next sentences:
    1) P.A. Chekhov is a character in…
    2) In 1967…
    3) Chekhov joined the crew because…
    4) Chekhov and Captain Kirk….
    5) Khan Noonien Singh…
    6) Star Trek fans….
    
    VII. Активизация грамматических навыков. (Use of English) p.43
    Т: Pupils, please open your copy-books write down the date and the class work.
    -Your task will be to complete the gaps from 1 to 8 with a word derived from the word in bold.
    
    I like shopping. It´s 1)… (ENJOY) and fun but I don’t think it’s the most important thing in the world. We need to shop for the things we need, like clothes, of course. In recent years, clothing has got so 2)…. (EXPENSE), but the pocket money I am from 3)…. (WORK) in the supermarket at the weekends helps. When I 4)….. (REAL) need something; I go to the shops, 5)…. (USUAL) with my sister. Last weekend I bought a new 6)…. (SHINE) bag. I´d saved for weeks to buy it. A wave of 7)….. (EXCITE) washed over me when I finally paid for it. My sister 8)…. (GENEROUS) helped me buy it, so I´ll let her use it sometimes.
    
    VIII. Динамическая пауза. 
    Т: My friends, I think you’re tired. Listen to me attentively and do exercise. Be attentive!
    Дыхательная гимнастика.
    На счет 1234- учащиеся делают 4 глубоких вздоха. 
    «Breath in!» и задерживают дыхание. Затем на счет 1-8 медленно выдыхают «Breath out!»
    Let’s come to the lesson and continue our interesting tasks
    Зарядка для глаз.
    T: Now, you will watch the video. 
    Р: смотрят видео, выполняют упражнения.
    
    
    IX. Активизация навыков аудирования. (Listening) p.43
    
    Т: Boys and girls, listen to the speakers (1-5) 2 times. Which of the comments below might each speaker make?
    - Be attentive, there is one comment you don’t need to use.
    Speaker
    1
    2
    3
    4
    5
    Comment
    
    
    
    
    
    
    A. Watching sporting events on TV is important to me.
    B. I only like watching team sports.
    C. I don’t mind playing a lot to watch an event.
    D. I am not at all interested in sporting events.
    E. I don’t like staying at home alone to watch sporting events.
    F. I don’t mind watching sports, but I prefer to take part.
    
    X. Активизация навыков говорения. (Speaking)p.43 Работа в парах.
    Т: Lets imagine that your brother/sister want to buy a present for your parents´ wedding anniversary. Please, discuss the following options and choose the one you both like most of all.
    a weekend in Rome
    tickets to the theatre
    two tennis racquets
    a big box of chocolates
    - I advise you some recommendations:
    - When you begin the conversation, and have to decide on which option (only one) to choose. Your partner will play the part of your brother/sister. Remember to:
    take an active part in the conversation and be polite 
    come up with ideas
    give good reasons
    find out your brother/sisters´ opinion and take it into account
    invite your brother/sister to come up with other suggestions
    discuss all the options
    come to an agreement
    
          XI. Информация о домашнем задании.
    T: You home task is to write a letter to your pen-friend Matt, who has a new baby sister. In your letter:
    tell him about your hobbies
    ask three questions about his pocket money (100-140 words)
    
                IX.     Выставление отметок.
                X.       Подведение итогов.
    Т: Ok, dears, thank you for your work.
    What have we done today? Did you like the lesson?
    P: отвечают на вопросы.
    
    
     

    Автор(ы): Решетникова Л. Ф.

    Скачать: Английский язык 10кл - Конспект.docx

Видео урока